• پنجشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400070100474
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

وزیر ارشاد:

انتخابات اقبال و رویکرد مردم به شعارهای اصیل انقلاب را نشان داد

انتخابات اقبال و رویکرد مردم به شعارهای اصیل انقلاب را نشان داد

ایسنا/خراسان رضوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این‌جانب به عنوان فردی که این فرآیند را از نزدیک مشاهده و لمس کرده، می‌گویم آن چیزی که در انتخابات ۱۴۰۰ اتفاق افتاد، اقبال و رویکرد مردم به شعارهای اصیل انقلاب اسلامی بود.

محمد مهدی اسماعیلی در آئین رونمایی از کتاب «مدیریت میدان و هنر فرماندهی» که امروز، اول مهر ماه، در کتابخانه مرکزی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در آغاز کار دولت مردمی هستیم که شعارها و گفتمان روشنی دارد. در هر دوره از انتخابات تحلیل‌های فراوانی در مورد انتخاب مردم انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: شاید مشکلات معیشتی مردم فضا را این‌گونه برای دشمنان و آمریکا تداعی کرده بود که می‌توانند به بدنه انقلاب اسلامی صدمه وارد کرده و مانع پیشرفت و پیشروی ما شوند. آن‌ها با تلاش در حوزه‌های تهاجم فرهنگی، تحریم و... سعی کردند ملت ایران و مردان جهادی همیشه در صحنه را به عقب برانند و مانع پیشرفت آن‌ها شوند. طراحی‌های انجام گرفته به ویژه در قضایای پس از برجام بر این اساس بود که در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ از آن به عنوان بهترین فرصت برای زدن ضربه اساسی و سنگین به جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: این موقعیت این احساس را برای آنان تداعی کرد که سرمایه نظام افول پیدا کرده و مردم گله‌مند این راه را هموارتر می‌سازند. در این میان رئیس‌جمهور منتخب توانست در همین فضا رشد کند و علی‌رغم همه مشکلات موجود این امیدواری را بار دیگر به مردم بازگرداند که از داخل همین نظام جمهوری اسلامی ایران می‌توانند پاسخی برای مشکلات خود دریافت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: این نشان از نهراسیدن مردم از استکبارستیزی و به نوعی اعلام برائت از آمریکاست. دولت منتخب منظومه‌ای از شعارها و ارزش‌های اصیل و برجسته انقلاب است که به صورت کامل در معرض انتخاب مردم قرار گرفت و جامعه نیز با حضور پرشور پشتیبانی خود را از این دولت اعلام کرد.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب مدیریت میدان و هنر فرماندهی افزود: این کتاب تبیین قدرت ایران در خاورمیانه و منطقه است و به طور حتم دقیق و کاربردی است. ما باید در راه اعتلای فرهنگ کشور با قدرت تمام قدم برداریم.

اسماعیلی با بیان این‌که قدرت و آگاهی باید در کنار یکدیگر رشد کند، گفت: پرداختن به کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه باعث به وجود آمدن قدرت می‌شود. ملتی قدرتمند است که کتابخوان باشد و این مساله باید تبدیل به یک باور همگانی شود. خوش‌بختانه کشور ایران به واسطه خون شهدا و تلاش مسئولان در حال نزدیک شدن به این هدف است. امیدوارم بتوانیم همچنان و با عنایت به نگاه متعالی مقام معظم رهبری در مسیر اصلی انقلاب اسلامی قدم برداریم.

حجت‌الاسلام حسین صفدری، نویسنده کتاب مدیریت میدان و هنر فرماندهی نیز در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم رمز پیروزی ملت‌ها را استقامت در راه حق معرفی کرد و گفت: کشوری که در این مسیر حرکت می‌کند، با مانع و دشمن مواجه خواهد شد اما در نهایت پیروز است.

وی با اشاره به تحولات منطقه افزود: این روزها شاهدیم که آمریکا مجبور به ترک افغانستان شده زیرا هر چه بیشتر در این کشور تلاش کرد، بیشتر در باتلاق فرو رفت. آمریکا مجبور به ترک سنگرهای خود در منطقه شده است. ما به دنبال خاورمیانه‌ای عاری از آمریکا هستیم.

صفدری موفقیت‌های منطقه‌ای ایران را مرهون هنر طراحی مقام معظم رهبری دانست و گفت: ایران قوی در منطقه هر چه را خواسته، توانسته محقق کند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: امروز در بزرگترین کتابخانه عمومی کشور میزبان رونمایی از کتابی هستیم که به منظور تبیین بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب به تحلیل و بیان نکاتی مهم از مسائل جهان پرداخته است.

وی افزود: کتاب مدیریت میدان و هنر فرماندهی آمریکای عریان، بدون روتوش و واقعی را به نمایش می‌گذارد. این کتاب برای علاقه‌مندان به مسائل سیاسی و افرادی که به دنبال دانستن علل دشمنی آمریکا در طول ۴۰ سال با نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، بسیار مفید و کاربردی است. نویسنده عالمانه و با دسته‌بندی مطالب قابل فهم آن را برای خواننده آسان‌تر کرده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به کتاب و کتابخوانی در بیانیه گام دوم انقلاب اضافه کرد: طبق فرمایش ایشان ما باید نسبت به وضعیت جهان از اطلاعات بالایی برخوردار باشیم و علاج این درک و آگاهی جز از راه کتاب و کتابخوانی نیست. برای داشتن ایرانی قوی باید ایرانی کتابخوان داشته باشیم چراکه روی دیگر توانایی، دانایی است.

وی در خصوص خوانش بیانیه رهبر معظم انقلاب با محوریت کتاب و کتابخوانی در سال ۷۹ افزود: همه ما به عنوان عضوی از جمهوری اسلامی ایران بر این اصل معتقدیم هر گامی که بر می‌داریم، باید در راستای رسیدن به دولت کریمه حضرت مصلح کل مهدی(عج) باشد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در این مراسم ضمن اهدای کتاب به مدعوین از پوستر کتاب مدیریت میدان و هنر فرماندهی اثر حجت‌الاسلام حسین صفدری نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha