• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400070300888
  • خبرنگار : 50088

استاندار خراسان رضوی:

احداث پایانه مسافربری در مرز دوغارون جایگاه ویژه‌ای برای توسعه اقتصادی کشور دارد

احداث پایانه مسافربری در مرز دوغارون جایگاه ویژه‌ای برای توسعه اقتصادی کشور دارد

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و تامین اعتبار، به زودی احداث پایانه مسافربری در مرز دوغارون انجام خواهد شد.

محمدصادق معتمدیان در سفر خود به تایباد اظهار کرد: درحال حاضر ۶۰ درصد کل مبادلات جمهوری اسلامی ایران از مرز دوغارون انجام می‌شود که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با توجه به اهمیت مرز دوغارون افزود: این معبر رسمی نه تنها در مبادلات تجاری بلکه در انتقال فرهنگ ایرانی به مردم افغانستان نقش بسزایی دارد، احداث پایانه مسافربری در این گذرگاه زمینی به این امر مهم کمک خواهد کرد.

معتمدیان بیان کرد: در سفر یک روزه به تایباد مشکلاتی بررسی شده که رفع اجرای برخی از آنها بیش از سه دهه طول کشیده و همچنان بلاتکلیف است، امروز برخی از این مصوبات در دستور کار قرار گرفت و مدیران ارشد استانی موظف به اجرای آنها شدند.

وی مطرح کرد: برای تکمیل طرح‌های مدیریت شهری و تامین آب شرب برخی از مناطق شهرستان تایباد اعتبارات ویژه‌ای اختصاص یافت همچنین پروژه‌های ورزشی و فرهنگی که به دلایل مختلف بلاتکلیف بود در این سفر تعیین تکلیف شدند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در مرز دوغارون، گفت: بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در مرز دوغارون، موجب افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت تجارت و بازرگانی بین ۲ کشور ایران و افغانستان خواهد شد.

تایباد در انتظار تایید لایحه منطقه آزاد تجاری است

در ادامه جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مردم تایباد، تربت‌جام، باخرز و صالح آباد در مجلس گفت: تصویب لایحه منطقه آزاد برای این شهرستان کمک بسیاری به توسعه اقتصادی منطقه خواهد کرد، هرچند این مورد شوک بسیاری به قیمت مسکن در تایباد وارد کرده و باید پیگیری شود تا وضعیت مسکن در این شهرستان ساماندهی شود.

رحیمی‌ اظهار کرد: ساماندهی مرز دوغارون با همکاری نیروهای مرزبانی، گمرک و مجموعه‌های اقتصادی فعال در مرز دوغارون در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به احداث یک بیمارستان جدید با توجه به نیاز شهرستان توضیح داد: متاسفانه طرح و برنامه احداث یک بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی در تایباد پیگیری شده، اما منابع طبیعی حاضر نیست زمینی را که جانمایی شده و تعدادی تاغزار در آن است را به دانشگاه علوم پزشکی واگذار کند.

رحیمی‌جهان‌آبادی بیان کرد: مرز دوغارون فرصت مناسبی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است. اگر موانع موجود رفع شود، تبادلات تجاری از طریق این معبر رسمی می‌تواند زمینه اشتغال و توسعه اقتصاد را در منطقه و فراتر از آن در کشور فراهم ‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha