• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400070300956
  • خبرنگار : 71429

نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در دبیرستان شهید مطهری توسط وزیر دادگستری

نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در دبیرستان شهید مطهری توسط وزیر دادگستری

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان شهید مطهری توسط وزیر دادگستری نواخته شد.

به گزارش ایسنا، امین حسین رحیمی در آغاز سال تحصیلی با حضور  در دبیرستان پسرانه شهید مطهری با گرامیداشت سال تحصیلی جدید  گفت:  مهرماه فرصتی است برای اینکه خود را در دنیای خود دانا و توانمند کنیم. ماه مهر، ماه بیعت با قلم و کتاب و کلاس است و کلاس، سنگر مبارزه با جهل و نادانی است. امروزه آموزش علم و آگاهی  در زمینه های مختلف با وضعیت کرونایی کشور دچار اختلال شده اما معلمان تلاش زیادی کردند و با تلاش و تدابیر یکی دوساله امیدواریم این نقیصه برطرف شود. درست است که از طریق مجازی علم آموزی انجام شد اما  حضور دانش آموزان در کلاس مهم است.

وزیر دادگستری ادامه داد: دولت قصد دارد کلاس ها را به صورت حضوری برگزارکند اما این امر مستلزم سلامت تمام دانش آموزان و معلمان است. دبیرستان مطهری، دبیرستان بزرگی است وگویا ۸۰۰ نفر دانش آموز دارد و تعداد اندکی که امروز تشریف آوردید برای این است که این  مراسم تشکیل شود.

وزیر دادگستری با طرح سوالی از دانش آموزان که اگر رییس جمهور بودید چه کار می کردید؟ گفت: چه حرفی به رییس جمهور دارید بگویید من یادداشت می کنم و  قول می دهم در جلسه هیات دولت مطالب شما را به گوش رییس جمهور برسانم.

یکی از دانش آموزان در پاسخ به سوال وزیر دادگستری گفت: ریشه پیشرفت سواد و دانش است اکنون به لحاظ وضعیت اقتصادی کشور و تحریم ها  بیشتر قشر جامعه در فقرند و خیلی از افراد  پول مدرسه را ندارند و  اگر من رییس جمهور بودم  در استان ها و روستاهای  محروم،   مدارس و دبیرستان می ساختم که دانش آموزان علم و دانش کسب کنند تا  در سالهای بعد شاهد رشد بیشتر  روستاهای محروم باشیم شاید در هر روستا یک دکتر در جامعه باشد؛ لذا ما باید در جاهای محروم استعداد بچه ها را شکوفا کنیم.

وزیر دادگستری در پایان در پاسخ به خواسته دانش آموزان گفت: امیدواریم این اتفاق بیفتد زیرا زمینه بالایی در کشور هست که می شود  این کار را کرد. دولت سیزدهم میخواهد این مشکلات را رفع کند و تلاش رییس جمهور و هیات دولت این است کارآمدی نظام بالا برود.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha