• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400070301165
  • خبرنگار : 50355

رئیس اداره صمت سرخس خبر داد

معدن زغال سنگ سرخس پس از یک سال تعطیلی، بازگشایی شد

معدن زغال سنگ سرخس پس از یک سال تعطیلی، بازگشایی شد
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس از بازگشایی معدن زغال سنگ این شهرستان خبر داد و گفت: معدن زغال سنگ آق دربند سرخس که به دلیل اقدامات ایمن‌سازی به حالت نیمه‌فعال در آمده بود، هفته گذشته بازگشایی شد.

علی اکبر اکبری در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در پی بروز حادثه تلخ ۵ شهریور ماه ۹۹ که انفجار منجر به فوت دو تن از کارگران متخصص این معدن شد، این معدن به دلیل نیاز به ایمن‌سازی به حالت نیمه‌فعال درآمد.

اکبری اظهار کرد: به منظور ایمن‌سازی معدن پیگیری‌های زیادی انجام و پس از بازدیدهای به عمل آمده مکاتباتی با وزارتخانه داشتیم و بنا بر دستورات گروه فنی مجموعه نظام مهندسی معدن و کارشناسان مربوطه، اقدامات لازم جهت ایمن‌سازی معدن انجام شد و در نهایت با پیگیری‌های ویژه دادستان عمومی انقلاب سرخس، اداره صمت و بازرسی‌های نظام مهندسی معدن و با دستور سرپرست سازمان صمت استان خراسان رضوی، شنبه هفته گذشته ۲۷ شهریور ماه، بازگشایی این معدن در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۸۶ کارگر در معدن زغال سنگ آق دربند سرخس مشغول به کار هستند، بیان کرد: به دنبال تعطیل شدن بخش استخراج و اکتشاف معدن، حدود ۴۸ نفر از کارگران معدن بیکار شدند که این کارگران در این یک سال، از بیمه بیکاری استفاده کردند و حدود ۳۸ کارگر نیز در بخش‌های کک‌شویی، نگهبانی و... مشغول به کار بودند و از شرکت حقوق دریافت می‌کردند.

رئیس اداره صمت سرخس افزود: در طی این یک سال که اقدامات ایمن‌سازی در حال انجام بود یکی از سالن‌های معدن پلمب بوده و بخش استخراج و انفجار تقریبا تعطیل بود و فقط بخش‌های محدودی از معدن از جمله بخش کک‌شویی، بخش فروش و...  فعال بودند.

اکبری یادآور شد: معدن زغال سنگ آق دربند تنها  واحد معدنی تولید کُک در خراسان رضوی است که سالانه حدود۸۰۰۰ تن کُک تولید می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این معدن علاوه بر واحد اکتشاف و استخراج دارای یک واحد زغال‌شویی و کُک‌پزی هم هست و ۷۰ درصد سهام آن متعلق به بخش خصوصی و مابقی سهام آن متعلق به آستان قدس رضوی است.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت سرخس گفت: با توجه به شرایط خاص  کار در معدن، یکی از درخواست‌ها  این است که از کارگران متخصص در معدن استفاده شود و انتخاب کارگران معدن به صورت گزینشی و بر اساس تخصص باشد.

گفتنی است معدن زغال سنگ آق دربند سرخس در ۸۵ کیلومتری سرخس واقع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha