• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400070301300
  • خبرنگار : 71443

واکنش وزارت خارجه آمریکا به سخنان امیرعبداللهیان؛ "خیلی زود یعنی کی"

واکنش وزارت خارجه آمریکا به سخنان امیرعبداللهیان؛ "خیلی زود یعنی کی"

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان درباره زمان از سرگیری مذاکرات وین خواستار توضیح ایران درباره زمان شروع مجدد این رایزنی ها شد.

به گزارش ایسنا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره اظهارات حسین امیرعبداللهیان مبنی بر اینکه مذاکرات وین به زودی از سرگرفته می شود، گفت: البته ما هم اظهارات امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران که گفته است این کشور به میز مذاکرات باز می‌گردد را شنیده‌ایم. لازم است از آنها پرسیده شود که منظور از عبارت «زود» یا «خیلی زود» چیست.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پرایس افزود: این چیزی است که در هفته گذشته بارها شنیده ایم اما هنوز به طور دقیق متوجه نشده ایم که معنی آن چیست.

وی در ادامه مدعی شد: ما به نوبه خود آماده بازگشت به وین و به نتیجه رساندن مذاکرات مان هستیم؛ مذاکراتی که باید به سرعت پیش از بسته شدن پنجره فرصت بازگشت به برجام به نتیجه برسد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا خاطر نشان کرد: ما کاملا آشکارا اعلام کرده ایم که آماده انجام این کار هستیم. تمام اعضای گروه ۱+۵ نیز این هفته و هفته‌های اخیر بر لزوم از سرگیری هر چه سریعتر مذاکرات توافق داشته‌اند و مهم است که این مذاکرات از جایی که در ماه ژوئن متوقف شد، از سرگرفته شود.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم مذاکرات وین از سرگرفته شود و اگر ما تمام تلاش خود را برای به نتیجه رساندن مذاکرات در اسرع وقت انجام دهیم، باید مد نظر داشته باشیم که نقطه شروع می بایست بازگشت متقابل به پایبندی به برجام باشد.

 به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اخیرا گفته بود: برخی در ملاقات‌ها دوست دارند مدام بگویند اینکه شما می‌گویید به زودی این "به زودی" یعنی چند روز، چند هفته، چند ماه؟ به زودی یعنی به محض کامل شدن بررسی‌های ما، این اقدام را انجام خواهیم داد.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: البته من به طرف‌های اروپایی وعده‌هایشان از جمله اینستکس [کانال مالی اروپا] را یادآوری می‌کنم که مدام می‌گفتند ظرف چند ماه آینده و به زودی انجام می‌شود.

این دیپلمات عالی رتبه ایرانی افزود: تفاوت بین به زودی ایرانی و به زودی غربی خیلی زیاد است. به زودی از نظر ما یعنی واقعا در اولین فرصتی که بررسی‌هایمان تکمیل شود. مهم این است که ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی و تأمین کننده حقوق و منافع ملت ایران.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۳ ۱۳:۱۰

یعنی زمانیکه که امر یکا به تعهدات خود عمل کرده و انها را با صدای بلند اعلام کند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۳ ۱۳:۲۵

جای وزیر امور خارجه بودم پاسخ می دادم: همین الان هم دست از تهدید برنمی دارید؟ از دست رفتن یا نرفتن فرصت یعنی چه؟ دقیقا شرح دهید.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۳ ۲۱:۳۷

می خواهیم فرصت از دست برود ببینم دیگر روی میزتان چه دارید؟

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۳ ۱۷:۴۶

خوب کاری کرده وزیر خارجه ایران ، حالا درست شد ، با این سیاست درست حالا آمریکا به دست و پا افتاده و دنبال زمان و مکان میگرده نه ایران ، واقعا افررین به وزیر امور خارجه جدید

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۳ ۱۸:۴۳

دم امیر عبداللهیان گرم که دوباره واسه ایران غرور و عزت خرید هرکی هم مخالفه بره سرشو بکوبه به دیوار

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۳ ۱۹:۲۱

خیلی زود وزیر مثل ما تحریم ها وبرداشتیم شماست منضور شما از تحریم وبرداشتیم یعنی چی؟

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۳ ۲۰:۴۴

به زودی یعنی به زودی...ول کن بابا تو نمی تونی بفهمی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۳ ۲۲:۱۸

شماها که اینقدر عجله دارید چرا از برجام خارج شدید؟

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۴ ۱۱:۱۶

احسنت بابک جان دمت گرم

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۳ ۲۳:۳۴

لعنت برکارتر و بایدن و ملکه انگلیس و استعمارگران و اوباما

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۴ ۱۰:۳۸

انشاالله به حق امام زمان و با توکل به خدا نه تنها به انرژی سبز بلکه به سلاح هسته ای دست پیدا میکنیم تا این کفتار ها از رجزخوانی برای شیرمردان ما دست بردارن . از دنیایی ظلم و کفر حاکمه بروز بودن تسلیحات امری الزاممیست

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۴ ۱۱:۰۴

ای ناقلا ۳سال اروپایی ها گفتن انستکس بزودی راه اندازی میشه بزودیشون ۳سال طول کشید اخرشم نشد پس معنی بزودی ایرانو میدونی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۴ ۱۲:۱۰

امیدوارم دولت جدید مثل دولت قبلی عمل نکنه...ما نباید صنعت هسته ای رو کنار بذاریم... وقتی سوخت های فسیلی تموم بشه چه باید کرد؟ آمریکا بار ها ثابت کرده که فقط به دنبال زیر سوال بردن و گرفتن منافع کشور هاست....

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۴ ۱۳:۵۵

هنوز که هم سوخت فسیلی هست و هم به اصطلاح هسته‌ای و سر تحریم برق نداریم... جمع کنین شعارگونه رو

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۴ ۱۳:۵۹

اقای امیر عبداللهیان ...اعلام کنید که چون امریکا در زمان تصدی رییس جمهور ترامپ ناقض برجام بوده این آخرین باری است که ایران شرکت میکند زمان را از آمریکایی ها بپرسی و شرکت کنید و چنانچه خواسته و حرفهای نا مربوط زدند با قدرت و به نشانه اعتراض بپاخیزید و جلسه را ترک کنید