• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400070301457
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی:

پروژه های ارزشمندی برای خوی در سند آمایش سرزمینی آذربایجان غربی گنجانده شده است

پروژه های ارزشمندی برای خوی در سند آمایش سرزمینی آذربایجان غربی گنجانده شده است

ایسنا/آذربایجان غربی معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت:خوی بعنوان دومین شهرستان بزرگ استان سهم بسیار مناسبی از منابع خواهد برد .

قنبرآقایی زاد در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به برخی اظهار نظرها در فضای مجازی در خصوص سند آمایش سرزمینی اظهار کرد : در سند آمایش سرزمینی با مطالعه و بحث کارشناسی انجام شده تمامی ظرفیت های شهرستان ها در نظر گرفته شده و دست مسئولینی استانی و شهرستانی را برای افزودن پروژه هایی در صورتیکه از قلم افتاده بازگذاشته شده است.

وی افزود : این سند قطعی نیست ودر صورتیکه نماینده و فرماندار و مسئولین پیشنهاداتی جدیدی داشته باشند می توان با تایید کارشناسان در سند آمایش مجددا گنجانده شوند.

آقایی زاد با بیان اینکه پروژه های ارزشمندی با توجه به ظرفیت های بی بدیل شهرستان خوی در این سند گنجانده شده است، تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه به دنبال احقاق حقوق شهرستانها بوده و قطعا خوی بعنوان دومین شهرستان بزرگ استان سهم بسیار مناسبی از منابع خواهد برد.

وی آبرسانی به خوی از سد آغ چای با اعتبار ۲۰۰۰میلیارد تومان با استفاده از منابع دولتی و بخش خصوصی ،شروع فاز دوم بیمارستان آیت الله خویی،تخریب و بازسازی دو بیمارستان قدیمی خوی ،تکمیل بزرگراه خوی - سلماس و خوی - حمزیان و خوی- چالدران و تکمیل جاده خوی - رازی و بحث کریدور ماکو_ تبریز که بخشی از آن از خوی عبور می کند در سند آمایش سرزمینی آورده و برای سازمان برنامه و بودجه کشور پیشنهاد شده است.

آقایی زاد افزود: احداث شهرک های تخصصی صنعتی ، ایجاد شبکه های آبیاری زه کشی شبکه سد آغ چای با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان اعتبار ،پیشنهاد اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی برای سد انحرافی بویلاپوش،پیشنهاد اعتبارچندین ۱۰۰ میلیاردی برای بخش کشاورزی و زنبورداری خوی ،پایانه صادراتی زمینی و ایجاد نمایشگاه های دایمی بین المللی و نمایشگاه سنگ بری بزرگ مقیاس از دیگر طرح ها و پروژه هایی است که  بر اساس سند آمایش سرزمینی در خوی می توانیم عملیاتی کنیم.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی تصریح کرد : احداث مجموعه فرهنگی و هنری شمس تبریزی  و احیای مجموعه گردشگری مذهبی نظیر مسجد مطلب خان و مساجد تاریخی و بازار خوی با توجه به اهمیت شان در سند آمایش سرزمینی آورده شده اند.

وی ادامه داد : از سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیر هستیم تا برای اجرای انواع پروژه های شهرستان خوی چندین هزار میلیارد تومان بودجه تخصیص یابد.

وی ادامه داد : سند آمایش محدود نیست و برای شهرستان خوی درصورتیکه در حوزه هایی نظیر تخمه آفتابگردان ،عسل و صنایع تبدیلی سرمایه گذاری صورت گیرد می توانیم در سند آمایش بگنجانیم .

آقایی زاد با بیان اینکه بودجه های دولتی برای انجام و تکمیل پروژه ها کافی نیست،افزود: از سرمایه گذارانی که علاقمند هستند در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کنند حمایت می کنیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha