• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400070301509
  • منبع : نمایندگی سمنان

ادای احترام دانشگاهیان شاهرود به شهدای والامقام

ادای احترام دانشگاهیان شاهرود به شهدای والامقام

ایسنا/سمنان همزمان با هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، دانشگاهیان شهرستان شاهرود  با عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدای گمنام با آرمان‌های شهدا و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

شیرین محمدی پناه ریاست دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود در حاشیه این مراسم گفت: آرامش، امنیت و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون شهدا هستیم و حضور در گلزار شهدا، تجدید پیمان آحاد جامعه با آرمان‌های  شهداست.

وی شهدا را نعمت‌های انقلاب دانست و گفت: این ایام یکی از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن بود و این شهدا بودند که مسیر حرکت و راه سعادت را به ما نشان دادند و امروز ما باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

وی توجه ویژه به خانواده‌های معظم شاهد را  مورد تاکید قرار داد و افزود: استقلال، امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی ره ‌آورد خون شهدای بزرگوار و از آثار و فداکاری همه جانبازان و آزادگان است

محمدی پناه خاطرنشان کرد: وجود شهدا موجب آرامش قلب‌ها است و در جوار مزار این شهدای گرانقدر بودن دارای ارزشی بسیار بالا است .

ریاست دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می‌فرمایند«زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، افزود: دانشگاهیان دانشگاه‌های شاهرود نهایت تلاش خود را خواهند کرد تا هر ساله قدم‌هایی محکم‌ تر و البته موثرتر، در نشان دادن رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی بردارند.

وی هفته دفاع مقدس را  نموداری از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از حریم این سرزمین برشمردند و ادامه داد: تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته‌ی شکوهمند دفاع مقدس، مانند هرسال تقارنی بس خجسته و نیکوست و یادآور می‌شود که پاسداری از حرمت خون شهیدان در سنگر دانشگاه تکلیف امروز ماست.

محمدی پناه به ظرفیت‌های بی بدیل  و شاخصه‌های مهم دفاع مقدس پرداختند و یکی از این شاخصه‌ها را شکل گیری مدل جدیدی از حضور مردم  و وفاق بین مردم و مسوولین برشمردند به گونه‌ای که در این الگوی بی نظیر و گسترده حضور مردمی هر فردی اعم از پیر و جوان، زن و مرد، کارگر و کارمند و...جایگاه و نقش خود را در این شبکه عظیم مردمی پیدا کرده و مشغول دفاع می‌شدند.

وی با اشاره به نقش رهبری مدبرانه امام راحل و مدیریت معنوی ایشان گفت: جنگ ما به جهانیان ثابت کرد که با رهبری الهی و همراهی امت فداکار می‌توان بدون داشتن سلاح‌های پیشرفته؛ استراتژی ابر قدرتها را با شکست مواجه کرد . لذا دفاع مقدس و گفتمان مقاومت اسلامی برگرفته از مکتب عاشورای اباعبدالله به جهانیان نشان داد هزینه تعرض و تجاوز به کشور بسیار بالاست و هر متجاوزی با پاسخ کوبنده مواجه خواهد شد.

ریاست دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود در ادامه به یکی از نقاط کلیدی در دفاع مقدس و مساله امدادهای غیبی اشاره و اظهار کرد:  در دوران دفاع مقدس همه یقین و باور داشتند به جز اسباب و علل عادی و تجهیزات نظامی دست غیبی دیگری در کار است که به پیروزی حق کمک می‌کند رزمندگان ما معتقد بودند که فرماندهی سپاه در جنگ به عهده حضرت حجت (عج) است و همه سربازان ایشان هستند و سرباز همواره باید مطیع امر فرمانده باشند

این استاد دانشگاه به حلقه مفقوده امروز در حل مسایل مادی و معنوی در تبعیت نکردن از سبک زندگی شهدا اشاره و تاکید کرد: نسل امروز ما باید شهدا را به عنوان الگوهای زمینی خود در ولایت پذیری در نظر بگیرند چرا که شهدا کلید و نقشه راه و آرمان شهادت در رکاب حضرت ولی عصر(عج) والمستشهدین بین یدیه را به صورت عملی به ما نشان دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha