• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400070301542
  • خبرنگار : 50139

مدیر آموزش و پرورش سلماس خبرداد

آغاز بهار تعلیم و تربیت بیش از ۳۵ هزار دانش آموز سلماسی

آغاز بهار تعلیم و تربیت بیش از ۳۵ هزار دانش آموز سلماسی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر آموزش و پرورش سلماس گفت: بیش از ۳۵ هزار دانش آموز شهرستان سلماس در مقاطع مختلف تحصیلی، سال تحصیلی جدید را در شرایط کرونایی حاکم بر کشور و به تبع آن شهرستان سلماس آغاز کردند.

ایرج افراسیابی امروز 3 مهر در مراسم زنگ مهر و آغاز سالتحصیلی جدید ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز بهار تعلیم و تربیت گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های بزرگ‌مردانی است که شجاعانه جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند، آنانی که در طول هشت سال دفاع مقدس آن‌چه در توان داشتند برای دفع تجاوز و حفظ حریم دین و میهن به‌کار بستند و نشان دادند که نیروهای کارآمد، پرافتخار و پرقدرتی هستند که با توکل به خدای متعال و الهام از مکتب شهادت‌طلبانه سیدالشهدا(ع) همواره آمادگی انجام هر مأموریتی را دارند و در این رهگذر به فرمان امام خمینی(ره) با خلق حماسه‌های عظیم و به یادماندنی برگ‌های زرین افتخار را به دفتر تاریخ سراسر حماسه ملت ایران افزودند.

افراسیابی بیان کرد : بیش از ۳۵ هزار دانش آموز شهرستان سلماس در مقاطع مختلف تحصیلی، سال تحصیلی جدید را در شرایط کرونایی حاکم بر کشور و به تبع آن شهرستان سلماس ، در ۲۸۵ مدرسه آغاز می‌کنند و بیش از ۲۴۰۰ نفر از معلمان و جامعه فرهنگیان شهرستان آغازگر تعلیم و تربیت دانش آموزان این شهرستان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ هستند.

وی اظهار کرد: برابر دستورالعمل های ارسالی از سوی وزارت آموزش و پرورش مدارس روستایی و عشایری کمتر از ۱۵ نفر، دانش آموزان کلاس اولی و هنرستان‌ها فعالیت حضوری در مدارس خواهند داشت و به تدریج با تکمیل روند واکسیناسیون دانش آموزان و مردم مدارس از آبان‌ماه به تدریج آغاز به کار خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش ساماس تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل اولیا و همه دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت بتوانیم در شرایط کرونایی چرخه تعلیم و تربیت دانش آموزان را به بهترین وجه ممکن به انجام برسانیم.

علی اکبر عسگری فرماندار سلماس نیز در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سالتحصیلی جدید گفت: شهدای عزیز و خانواده های آنها در مسیر استقلال و سرافرازی نظام‌مقدس جمهوری اسلامی ایران زحمات زیادی کشیده و ما در مقابل خون این عزیزان مسئول هستیم و خداوند توفیق و عنایت نماید تا در محضر شهدا سربلند بیرون آئیم.

عسگری افزود: اموزش و پرورش تاثیرگذارترین نهاد کشور است زهرا همه افراد جامعه مخاطب اموزش و پرورش هستند و مدیران و مسئولان اینده کشور محصول اموزش و پرورش می باشند. 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بنیادی ترین سازمان توسعه کشور است ، خاطرنشان کرد: در همین راستا کیفیت بخشی به اموزش و پرورش دانش اموزان یک ضرورت اساسی در کشور است. 

فرماندار سلماس تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور، سالتحصیلی جدید با ظرافت های خاصی همراه است و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت قطعا همه تلاش خود را به‌کار خواهند گرفت تا امر مهم تعلیم و تربیت دانش آموزان حتی در این شرایط به بهترین صورت انجام شود.

عسگری گفت: وظیفه دانش آموزان دراین زمان، تحصیل و آموختن همه جانبه علم و فن است تا هرگز وابسته به سایر کشورها نباشیم و همیشه مقتدرانه و سرافراز بمانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha