• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400070301556

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

۵۶ درصد گلستانی‌ها واکسن زدند

۵۶ درصد گلستانی‌ها واکسن زدند

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تاکنون بالغ‌بر ۵۶ درصد از جمعیت استان تاکنون حداقل یک دوز واکسن کرونا را تزریق کردند.

دکتر عبدالرضا فاضل امروز (شنبه سوم مهرماه) در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گلستان اظهار کرد: از حدود یک ماه گذشته سیر نزولی کرونا در استان آغاز شده و خوشبختانه همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۳۶ بیمار هم وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ بستری جدید در سطح استان داشتیم درحالی‌که در زمان پیک پنجم این تعداد به ۴۰۰ نفر هم رسیده بود.

فاضل گفت: متأسفانه روز گذشته ۳ هم استانی بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر گرگان و علی‌آبادکتول در وضعیت نارنجی، رامیان و بندر ترکمن در وضعیت آبی و مابقی شهرهای استان در وضعیت زرد از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصاً استفاده از ماسک، توجه جدی داشته باشند.

فاضل در ادامه با اشاره به اینکه بالغ‌بر ۵۶ درصد مردم استان واکسن دریافت کردند، گفت: ۷۰۰ هزار نفر در استان دوز اول را دریافت و ۳۶۰ هزار نفر هم دوز دوم را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه ۵۹ درصد مردم گرگان واکسن زدند، خاطرنشان کرد: در شهرهای کردکوی، بندرگز و مینودشت وضعیت واکسیناسیون بهتر بوده و حدود ۷۰ درصد مردم واکسن دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: تلاش داریم تا پایان مهرماه کل جمعیت هدف در استان دست‌کم یک دوز واکسن کرونا را تزریق کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha