• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400070301646
  • خبرنگار : 50403

فرمانده سپاه عاشورا:

دفاع مقدس مانند نهضت عاشورا است

دفاع مقدس مانند نهضت عاشورا است

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده سپاه عاشورا گفت: دفاع مقدس به تعبیری مانند عاشورا است و هرچقدر زمان می‎‌گذرد، شور و شعور نهضت بیشتر و عالمگیرتر می‌شود و این نهضت آنچنان بزرگ است که باید معرفتمان نسبت به دفاع مقدس افزایش یابد.

سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرّم روز شنبه، سوم مهر ماه، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، اساتید و دانشجویان در دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد، با بیان اینکه نباید در بیان ارزش و اهمیت دفاع مقدس کوتاهی کرد، اظهار کرد: بنگاه‌های تحریف به قدری زیاد هستند که اگر کوتاهی کنیم، تحریف ها شروع خواهد شد و اگر در بیان چرایی دفاع مقدس دقت نکنیم، در بیان چگونگی و در نهایت در تحلیل‌ها نیز دچار مشکل خواهیم شد.

وی تاکید کرد: اگر به سراغ دفاع مقدس نرویم و این موضوع را کالبدشکافی نکنیم، تحریف ها شرایطی را به وجود خواهند آورد که ما متهم می‌شویم و اسمش را نیز خسارت برای کشور خواهند گذاشت.

فرمانده سپاه عاشورا اختلافات ارضی را بهانه‌ی دشمنان عنوان کرد و افزود: موضوع این بود که آمریکا و سلطه گران عالم بعد از مشاهده برهم خوردن هژمونی منطقه تصمیم گرفتند انقلاب نوپا را در نطفه خفه کرده و به ملت‌های منطقه نشان دهند که نباید در مقابل اسکتبار ایستادگی کنند و همیشه سلطه پذیر باشند.

وی با اشاره به اینکه دشمن قصد از بین بردن نظام حکمرانی امت و امام را داشت، خاطرنشان کرد: فرهنگ دینی متاثر از امام حسین(ع) در انقلاب اسلامی پرتو افکنی کرد و در دفاع مقدس متجلی شد و امروز نیز در جبهه‌ی مقاومت در حال تدوام است که به همین علت شهید سپهبد سلیمانی همیشه افتخار می‌کرد که یکی از رزمندگان دفاع مقدس بود و می‌گفت هرکاری در جبهه مقاومت انجام می‌شود، گوشه ای از رشادت‌های دوران دفاع مقدس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت‌های مستکبرین در یمن گفت: امروز که چندین سال است غنی ترین ارتش‌های دنیا بر سر فقیرترین ملت‌ها مانند یمن بمباران می‌کنند، شاهد هستیم که همچنان مقاومت کرده و هرگز تسلیم نمی‌شوند و همه دیدیم که بعد از بیست سال تربیت نیروهای امریکایی در افغانستان و تشکیل ارتش ۳۰۰ هزار نفری در این کشور، همه این ارتش ها از هم پاشید.

سردار خرّم، شهید تجلایی را یکی از افتخارات آذربایجان عنوان کرد و افزود: سردار سلیمانی این شهید را استاد خود معرفی کرده است و ما هرگز نباید از این گنجیه ها غافل شویم چراکه برخلاف تصورات برخی افراد که جنگ‌تحمیلی را نماد خشونت معرفی می‌کنند، دفاع مقدس سرشار از عاطفه، عشق، معرفت، ایثار و فداکاری است و هرچقدر در این خصوص صحبت کنیم باز هم کم است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از تعدادی خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس تجلیل و همچنین با حضور فرمانده سپاه عاشورا و حجت الاسلام و المسلمین میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو دفاتر ۱۰ گانه بسیج اساتید دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی در شهرستان‌ها به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha