• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400070301806
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

نمایشگاه عکس‌ سوگواره مهر محرم در حرم رضوی آغاز به کار کرد

نمایشگاه عکس‌ سوگواره مهر محرم در حرم رضوی آغاز به کار کرد

ایسنا/خراسان رضوی نمایشگاه منتخب عکس‌های سیزدهمین دوره از سوگواره بین‌المللی «مهر محرم» در آستانه ایام اربعین حسینی در نگارخانه رضوی موزه آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد.

در آستانه دهه سوم ماه صفر و فرارسیدن اربعین حسینی و ایام شهادت امام رضا(ع) نمایشگاهی از ۴۰ عکس منتخب سیزدهمین سوگواره بین‌المللی «مهر محرم» با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌های خراسان رضوی و سمنان، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام‌ رضا(ع)، رئیس گروه موزه‌های اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در موزهآستان قدس رضوی افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۳۴ قطعه عکس و ۶ مجموعه عکس از عکاسان داخلی و خارجی منتخب سیزدهمین سوگواره بین‌المللی «مهر محرم» با موضوع راهپیمایی اربعین، راهپیمایی در مسیر مشهد در ایام شهادت امام رضا(ع)، عزاداری‌ها و روضه‌های خانگی به نمایش درآمده است.

میثم قدس‌پور، دبیر اجرایی سوگواره مهر محرم، با بیان این‌که این سومین سال متوالی است که عکس‌های منتخب این سوگواره در موزه آستان قدس رضوی به نمایش درمی‌آید، تصریح کرد: سوگواره مهر محرم مدت ۱۴ سال متوالی است که به صورت ملی برگزار می‌شود و امسال هفتمین سال است که به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال برخی از سوگواره‌های حسینی در سطح کشور متحد شدند و سوگواره بزرگ‌تری را به نام سوگواره ملت امام حسین(ع) شکل دادند که بخش عکس و ویدئو در این سوگواره با عنوان مهر محرم برگزار می‌شود و بخش‌هایی چون گرافیک و متون ادبی در سایر بخش‌های سوگواره ملت امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

قدس‌پور با بیان این‌که بیش از ۱۲ هزار اثر از عکاسان داخلی و خارج در سال ۱۳۹۹ به سیزدهمین سوگواره مهر محرم ارسال شد، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ قطعه از این تصاویر در سوگواره برگزیده شد که از آن تعداد ۴۰ اثر از عکاسان ایران، عراق، بحرین و انگلستان در این نمایشگاه در معرض دید عموم زائران حرم رضوی و بازدیدکنندگان موزه رضوی قرار گرفته است.

فرشید فلاح، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان نیز در خصوص چهاردهمین سوگواره مهر محرم، گفت: امسال این سوگواره به پویش جهانی «ما ملت امام حسینیم» پیوست و فیلم کوتاه به بخش‌های این سوگواره افزوده شد.

وی با بیان این‌که اختتامیه این سوگواره در بهمن‌ماه برگزار می‌شود، اعلام کرد: علاقه‌مندان با مراجعه به سایت www.MehreMoharram.ir می‌توانند تا تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۰ آثار خود را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

فلاح همچنین با اشاره به همکاری آستان قدس رضوی در برپایی نمایشگاه منتخب آثار این سوگواره در موزه رضوی، بیان کرد: این سومین سال متوالی است که آستان قدس رضوی برگزیده آثار این سوگوارۀ بین‌المللی را در موزه آستان قدس به نمایش می‌گذارد و امیدواریم با همکاری این نهاد، سال آینده آثار برگزیده سوگواره پیش رو را در این مکان قدسی به نمایش بگذاریم.

بر اساس اعلام سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، این نمایشگاه تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۷ با مراجعه به صحن کوثر حرم مطهر رضوی، موزه مرکزی، نگارخانه رضوی از این آثار بازدید کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha