• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400070402045
  • خبرنگار : 71475

تشکیلات خودگردان فلسطین: سودان اموال حماس را به ما برگرداند

تشکیلات خودگردان فلسطین: سودان اموال حماس را به ما برگرداند

تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه از دولت سودان خواست تا دارایی‌هایی را که در چارچوب کمپینی علیه عملیات تأمین مالی جنبش حماس در این کشور مصادره کرده است، تحویل تشکیلات خودگردان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، حسین الشیخ، رئیس اداره کل امور مدنی در تشکیلات خودگردان فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، در توئیتی نوشت: "امیدواریم کشور سودان که همیشه در کنار مردم و دولت فلسطین بوده است، اموال منقول و غیرمنقول مصادره شده را به دولت فلسطین تحویل دهد. زیرا مردم فلسطین به این پول نیاز دارند، به ویژه مردم بزرگ ما که در غزه محاصره شده‌اند. "

در پی اظهارات الشیخ در خصوص درخواست از سودان برای تحویل اموال حماس به تشکیلات خودگردان فلسطین، روز شنبه مشاجره‌ای در توئیتر میان موسی ابومرزوق، معاون دفتر سیاسی حماس  و شیخ در گرفت.

ابومرزوق در توئیتی گفت: حسین الشیخ تلاش می‌کند تا از آب گل آلود ماهی بگیرد. آنچه در سودان اتفاق افتاد یک درگیری داخلی برای جلب حمایت آمریکا از بخش غیرنظامی دولت حمدوک در مواجهه با ارتش است.

وی افزود، یک بازی بچگانه که در آن از نام جنبش برای تهمت‌زنی استفاده شد و سودان ملزم به اصلاح رویکرد و احقاق حقوق صاحبان آنها است.

حسین الشیخ، نیز در پاسخ به ابو مرزوق گفت: از پاسخ تو شگفت‌زده هستم!!!! من از دولت سودان خواهان بازگرداندن اموال بدون اتهام زدن به کسی شده‌ام!!! من فکر می‌کنم مردم ما به ویژه در نوار غزه به این پول نیازمند است. من نمی‌دانم چه چیزی خشم شما و برخی را نسبت به درخواست از دولت سودان برانگیخته است ؟!

سودان مدت‌ها در زمان عمر البشیر، رئیس جمهوری پیشین متحد حماس بود، اما پس از برکناری وی در سال ۲۰۱۹، مقام‌های سودانی سرمایه گذاری‌ها و شرکت‌هایی را که به گفته آنان برای سال‌ها اموالی را به این جنبش حواله می‌کردند، ضبط کردند.

حماس روز جمعه گفت، هیچ ارتباطی با شرکت‌ها و افراد مورد هدف در کمپین سودان ندارد و سرمایه گذاران و بازرگانان فلسطینی مالک دارایی‌های مصادره شده هستند.

یک مقام ارشد در نیروی ماموریت ویژه سودان که بر عملیات مصادره دارایی‌ها تحت رهبری دولت نظارت می‌کند، به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداد.

نیروی ماموریت ویژه گفت، اموال خصوصی و قانونی را مصادره نمی‌کند؛ بلکه تنها اموال عمومی را که در دوره طولانی حکومت بشیر اختلاس شده‌اند ضبط می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha