• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1400070402065
  • خبرنگار : 71584

کسب رتبه برتر بهزیستی در طرح ارزیابی بهبود محیط کسب و کار

کسب رتبه برتر بهزیستی در طرح ارزیابی بهبود محیط کسب و کار

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در خصوص کسب رتبه برتر بهزیستی در طرح ارزیابی بهبود محیط کسب و کار توضیحاتی ارائه کرد.

 به گزارش ایسنا، کاظم نظم‌ده در خصوص کسب رتبه برتر بهزیستی در طرح ارزیابی بهبود محیط کسب و کار در میان دستگاه‌های اجرایی کشور و با اشاره به کسب رتبه برتر سازمان بهزیستی کشور در طرح ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور، مرتبط با محیط کسب و کار که در سال ۱۳۹۹ سازمان بهزیستی کشور در بین ۱۸ دستگاه اصلی و ۲۳ دستگاه فرعی توانست رتبه اول را کسب کند، بیان کرد: این کار توسط مرکز پژوهش‌های اتاق ایران و مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی در تابستان سال ۱۴۰۰ انجام شده است و به مدت ۲۵ روز در ماه‌های تیر و مرداد این طرح ارزیابی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه محیط کسب و کار به مجموعه عواملی گفته می‌شود که بر عملکرد یا اداره آن سازمان، بنگاه و دستگاه بسیار موثر است و به نوعی آن محیط کسب و کار خارج از کنترل مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌هاست، گفت: امروزه بهبود محیط کسب و کار یکی از مهم‌ترین راهبردهای توسعه اقتصادی در هر کشور به شمار می‌رود. این طرح ارزیابی براساس مفاد قانونی از جمله قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، قانون برنامه ششم و همچنین مصوبه‌های هیئت وزیران انجام شده و از تکالیف متعددی بوده که برای دستگاه‌های اجرایی در جهت بهبود کسب و کار تعیین شده است تا در نهایت منجر به ارتقاء جایگاه بین‌المللی کشور در وضعیت کسب و کار و همچنین رفع مشکلات و موانع پیش‌روی فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در کشور شود.

نظم‌ده ادامه داد: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در راستای اجرای ماده ۴ قانون بهبود مستمر کسب و کار، طرح ارزیابی را برای سومین بار در کشور انجام دادند و با اجرای این طرح نظرسنجی از فعالان اقتصادی در سراسر کشور انجام شده است. 

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور، چهار مولفه در این طرح مورد ارزیابی قرار گرفته است که از جمله سهولت در فرآیندهای اداری و سرعت در ارائه خدمات، کیفیت رسیدگی به درخواست‌های قانونی مراجعین، نحوه رفتار با فعالان اقتصادی و تکریم ارباب رجوع و شفافیت و اطلاع‌رسانی در زمینه ارائه خدمات است.

وی با بیان اینکه چهار مولفه‌ای که در بحث ارزیابی مورد بررسی دقیق قرار گرفته در ۲۵ روز در سال جاری (در تیرماه و مردادماه) به آن پرداخته شده است، گفت: این ارزیابی به نوعی عملکرد دستگاه در سال ۱۳۹۹ را مورد بررسی قرار داده است. نتایج این بررسی در سطح ملی از دقت و صحت کافی برخوردار است و روش‌های آماری و علمی دقیقی در این بررسی به کار گرفته شده است و سازمان بهزیستی توانسته بیشترین میزان رضایت فعالان اقتصادی را جلب کند و به عنوان دستگاه برتر در بین ۱۸ دستگاه اصلی و ۲۳ دستگاه فرعی شناخته شود و این جای تقدیر و سپاس و خداقوت به خدمت همکاران دارد.

نظم‌ده ابراز امیدواری کرد که در سال‌ آتی علاوه بر اینکه در این چهار مولفه بتوانیم رتبه کماکان برتر را حفظ کنیم، در سایر مولفه‌هایی که به عنوان گلوگاه‌ها شناسایی می‌شود و به عنوان فسادستیزی و همچنین افزایش تکریم ارباب رجوع و حذف فرآیندهای وقتگیر و غیرضرور و ضوابط و به نوعی مجموعه قوانین و دستورالعملهایی که شاید بودن و نبودشان چندان تفاوتی در ارائه خدمات نداشته باشد، با حذف آنها بتوانیم سرعت کار، شفافیت و رضایت و تکریم ارباب رجوع را کماکان ارتقاء دهیم و به عنوان دستگاه برتر در سال‌های آتی نیز شناخته باشیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.