• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400070402131
  • خبرنگار : 71475

شهادت ۵ فلسطینی در عملیات گسترده علیه حماس/ اشغالگران از ترس مقاومت به حالت آماده‌باش درآمدند

شهادت ۵ فلسطینی در عملیات گسترده علیه حماس/ اشغالگران از ترس مقاومت به حالت آماده‌باش درآمدند

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با همراهی نیروهای یگان یمام بامداد امروز یکشنبه به چندین منطقه در کرانه باختری از جمله شهر جنین یورش برده و با مبارزان مقاومت درگیر شدند. در این درگیری مسلحانه، پنج فلسطینی به شهادت رسیده و چندین فلسطینی هم بازداشت شدند.

به گزارش ایسنا، شبکه المیادین گزارش داد: پنج فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری از جمله برقین، بدو شمال غرب بیت المقدس و نیز جنین به شهادت رسیدند. رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر اسرائیل به شهر جنین و شهرک‌های برقین و کفردان در غرب این شهر حمله و چهار شهروند را دستگیر کردند. درگیری‌های مسلحانه‌ای با فلسطینیان در این شهر و شهرک برقین درگرفت که منجر به زخمی شدن یک تن شد.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، سربازان اشغالگر خانه یک شهروند را محاصره کرده و از افراد حاضر در آن خواستند که تسلیم شوند.

منابع فلسطینی تاکید  کردند که گروهی مسلح به نیروهای اشغالگر هنگام حمله به شهر برقین شلیک کرد. آنها خاطرنشان کردند که مناطق امتداد یافته از یعبد و سالم تا کفردان و یامون، از ساعات اولیه صبح امروز، شاهد تحرکات گسترده سربازان اشغالگر بود.

نیروهای اشغالگر ورودی اصلی برقین را به مدت یک ساعت محاصره و استحکامات و تک تیرانداز در آنجا مستقر کردند و این منطقه را با گشتی‌ها بسته‌اند. افراد مسلح نیز چندین بار از محورهای شهرک به سمت اشغالگران تیراندازی کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرده که ترور این پنج فلسطینی بخشی از عملیات گسترده ارتش علیه فعالان حماس در کرانه باختری بوده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: "احتمال شلیک موشک از نوار غزه در واکنش به آنچه در کرانه باختری اتفاق می‌افتد وجود دارد".

منابع محلی نیز گفتند، در اطراف منطقه عین عجب در شهرک بیت عنان نیز صدای انفجار بزرگی شنیده شد، به گفته شاهدان انفجارها در کلبه کوچکی در اراضی کشاورزی شرق شهرک بیت عنان به وقوع پیوست.

طی بیش از ۱۰ ساعت، هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز روستاهای شمال غربی بیت المقدس در جریان عملیات ویژه نیروهای اشغالگر در مجاورت عین عجب به پرواز درآمدند.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در پی شهادت این چهار نفر، درگیری‌های شدیدی بین جوانان فلسطینی در چندین منطقه از جمله شهرک بیت عنان به وقوع پیوست.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در جریان عملیات بامداد امروز، چندین فلسطینی را در اردوگاه جنین بازداشت کردیم و حادثه دیگری نیز اتفاق افتاده که فعلا اجازه پرداختن به جزئیات آن را نداریم!

ارتش صهیونیستی از ترس مقاومت به حالت آماده‌باش درآمد.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی از ترس پاسخ راکتی مقاومت به شهادت چهار فلسطینی در کرانه باختری، به حالت آماده‌باش درآمده و در همین راستا اقدام به فعال‌سازی سامانه گنبد آهنین در نوار مرزی باریکه غزه کرده است.

همزمان، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل گفت، عملیات امنیتی نیروهایش شب گذشته در کرانه باختری علیه اعضای جنبش "حماس" انجام شد.

نفتالی بنت که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک است، در بیانیه‌ای که امروز یکشنبه در صفحه فیس بوک دفتر خود منتشر شد گفت، "اعضای حماس در حال آماده شدن برای انجام عملیات‌های تروریستی قریب الوقوع " بودند. سربازان و فرماندهان همانطور که انتظار می‌رفت تلاش کردند تا با تروریست‌ها مقابله کنند و ما از آنها به طور کامل حمایت می‌کنیم. "

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha