• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400070402144
  • خبرنگار : 71129

دیدار دبیرکل سازمان ملل با وزیران خارجه ارمنستان، جمهوری آذربایجان، سوریه و بلاروس

دیدار دبیرکل سازمان ملل با وزیران خارجه ارمنستان، جمهوری آذربایجان، سوریه و بلاروس

دبیرکل سازمان ملل در نشست‌هایی جداگانه با وزرای خارجی کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان، بلارس و سوریه دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو گوترش در این دیدارها به صورت جداگانه با فیصل مقداد، آرارات میرزویان، جیحون بایراموف و ولادیمیر ماکی، وزرای خارجه سوریه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و بلاروس ملاقات کرد.

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ گوترش در دیدارش با وزیر خارجه ارمنستان درباره همکاری بین دو طرف صحبت کرد. آنها همچنین درباره اوضاع در مرز بین دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان و تلاش‌ها برای پیشبرد همکاری و صلحی با دوام در منطقه گفتگو داشتند.

وی همچنین در دیداری دیگر با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان ملاقات داشت و درباره همکاری با این کشور و همچنین اوضاع منطقه با وی صحبت کرد.

سازمان ملل همچنین در ادامه بیانیه خود آورده است: دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که حمایت این نهاد از گفتگوهای در جریان و ایجاد صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان حمایت کرده و بر آمادگی این نهاد بین‌المللی برای تامین کمک‌های بیشتر از جمله حمایت از مردم غیرنظامی که از این درگیری‌ها متاثر شده‌اند، تاکید کرد.

گوترش همچنین از تلاش‌های دیپلماتیک دولت باکو را به عنوان رئیس جنبش غیر متعهدها (نم) در واکنش به کرونا تقدیر کرد.

سازمان ملل در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که گوترش با فیصل مقداد هم دیدار کرد و در روند سیاسی میانجی‌گرایانه از سوی این نهاد بین‌المللی ترغیب و بر تعهد سازمان ملل برای تضمین این مساله تاکید کرد که کمک‌های بیشتر به افراد بیشتری ارسال شود.

آنتونیو گوترش در ادامه با وزیر خارجه بلاروس نیز دیدار کرد و به بررسی اوضاع در این کشور و منطقه پرداخت.

سازمان ملل در بیانیه خود آورده است: گوترش و وزیر خارجه بلاروس درباره همکاری بین دو طرف شامل تحقق اهداف توسعه با ثبات صحبت کردند. آنها همچنین به بررسی دیدگاه‌ها درباره توسعه بلاروس و منطقه گفتگو داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha