• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400070402165
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

در رونمایی از آخرین اثر کلاهی اهری مطرح شد

بیان فاخر کلاهی؛ تاکید بر دردهای مشترک انسانی

بیان فاخر کلاهی؛ تاکید بر دردهای مشترک انسانی

ایسنا/خراسان رضوی کتاب شعر «در آن تابستان که گریستم» آخرین اثری محمدباقر کلاهی اهری، شاعر با سابقه خراسانی، در مشهد رونمایی شد.

مراسم رونمایی از آخرین کتاب شعر محمدباقر کلاهی اهری با نام «در آن تابستان که گریستم» شامگاه گذشته، سوم مهرماه، با حضور جمعی از شاعران، نویسندگان و بزرگان ادبیات شهر مشهد در کافه کتاب آفتاب برگزار شد. محمدباقر کلاهی در این مراسم از تمام کسانی که در چاپ کتابش او را یاری کردند، تشکر کرد و در انتهای سخنانش، شعری از کتاب جدید خود را برای حاضران خواند. 

سید ابوطالب مظفری، شاعر و نویسنده اهل افغانستان، نیز در این مراسم ضمن تبریک چاپ این کتاب به استاد کلاهی و عابس قدسی، ناشر کتاب، اظهار کرد: در این کتاب شعر استاد کلاهی، زیبایی‌شناسی، بیش از مفاهیم اهمیت دارد. وقتی اشعار را می‌خوانیم، در می‌یابیم که یک بیانی فاخر در ابیات وجود دارد. در این بیان فاخر، تاکید بر روی دردهای مشترک انسانی، که در همه جای دنیا مشترک است، وجود دارد و با وجود اینکه اشعار استاد خیلی عامه‌پسند نیست، اما با کمی تفکر می‌توان مفاهیم جدی و عمیق انسانی را از آن‌ها استخراج کرد.

وی افزود: سبک کاری استاد کلاهی به گونه‌ای است که نمی‌توانیم به تکنیک‌های ایشان به راحتی دست پیدا کنیم. شاعران بسیاری هستند که به خوبی شعر می‌سرایند، اما در میان آن‌ها افراد اندکی همچون استاد وجود دارند که از تکنیک‌های پیچیده استفاده می‌کنند که برای درک آن باید بسیار عمیق‌تر به نسبت به اشعار ایشان بنگریم.

به گزارش ایسنا، محمدباقر کلاهی اهری زاده ۱۳۲۹ و اهل خراسان است. او نخستین مجموعه‌ شعرش را با نام «بر فراز چار عناصر» در سال ۱۳۵۵ منتشر کرد و در ادامه مجموعه‌های شعر «باغی در منقار بلبلی»، «از نو تازه ‌شویم»، «کاش»، دفتری از «گزیده‌ ادبیات معاصر»، «کلاغ» و «آوازهای عاشقی» را منتشر کرده است. «دامنه‌های پری‌آباد»، «دلقک در باران»، «عاقبت بگو مگو» و «در وطن سنجاقک‌ها» از دیگر آثار این شاعر و نویسنده مطرح خراسانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha