• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1400070402207
  • خبرنگار : 71541

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد

فرآیند ثبت‌نام و علت کاهش حجم اینترنت رایگان دانشجویان

فرآیند ثبت‌نام  و علت کاهش حجم اینترنت رایگان دانشجویان

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه با دریافت اطلاعات دانشجویان و اساتید از مراجع مربوطه، ثبت‌نام برای اینترنت رایگان آغاز می‌شود، گفت: ما شرایط را رصد می‌کنیم و شتاب‌گیری واکسیناسیون در کشور این نوید را می‌دهد که به سمت آموزش حضوری حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، با توجه به آغاز سال جدید تحصیلی به‌صورت مجازی برای دومین سال متوالی و نیاز به زیرساخت‌هایی از جمله اینترنت برای دسترسی به محتوای آنلاین آموزشی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در این مدت با ارائه اینترنت رایگان و رایگان کردن سامانه شاد و سامانه‌های آموزشی، تلاش کرده بود فرآیند آموزش را برای دانش‌آموزان و دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاهی تسهیل کند، بار دیگر به ارائه اینترنت رایگان اقدام کرد.

بدین ترتیب عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- روز گذشته اعلام کرد برای اساتید دانشگاه‌ها ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان ۳۰ گیگ اینترنت رایگان شش‌ماهه در نظر گرفته شده است. از روز گذشته، برخی کاربران با مراجعه به سامانه ICTgifts اعلام کردند که هنوز ثبت‌نام برای دریافت اینترنت آغاز نشده است. همچنین دانشجویان به حجم بسته‌ها اعتراض داشته و عنوان کردند با توجه به اینکه سال گذشته بسته‌های ۶۰ گیگابایتی برای دانشجویان در نظر گرفته شده، بسته‌های فعلی پاسخگوی نیاز آنها نخواهد بود.

در این راستا ستار هاشمی - معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه ثبت‌نام برای دریافت اینترنت رایگان گفت: سامانه ICTgifts نیاز به یک سری اطلاعات دارد که توسط مراجع ذی‌ربط در اختیار ما قرار بگیرد تا بتوانیم فرآیند ثبت‌نام را شروع کنیم. این اطلاعات باید توسط سازمان‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت، مرکز مدیریت مراکز حوزوی، آموزش و پرورش در اختیار ما قرار گیرد که بتوانیم در فرآیند ثبت‌نام از آن استفاده کنیم.

وی همچنین درباره زمان انجام ثبت‌نام توضیح داد: مکاتبات و هماهنگی‌ها با مراجع مربوطه و هماهنگی لازم با اپراتورها برای تخصیص بسته‌های اعلامی انجام شده که برای اساتید دانشگاه‌، ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان و طلاب ۳۰ گیگ در نظر گرفته شده است. به لحاظ زیرساختی، ‌آمادگی لازم را در وزارت ارتباطات داریم و در اسرع وقت این کار انجام می‌شود و امیدواریم در هفته جاری بتوانیم این فرآیند ثبت‌نام را آغاز کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اعتراض کاربران به حجم پایین اینترنت ارایه شده بیان کرد: برای حجم بسته مدنظر مطالعاتی صورت گرفته، اما با توجه به شتاب‌گیری فرآیند واکسیناسیون در کشور، نگاهمان این است که بتوانیم به‌سمت حضوری کردن آموزش حرکت کنیم. ما در وزارت ارتباطات متناسب با نیاز واقعی و امید به اینکه بخشی از آموزش حضوری شود، در ادامه کار در تعامل با بخش آموزش و در کنار نظام تعلیم و تربیت کشور خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، محمود حبیبی - مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش هم امروز گفت: به زودی بسته ۴۰ گیگ اینترنت رایگان در اختیار معلمان، قرار خواهد گرفت. این بسته رایگان به منظور استفاده معلمان در ۶ ماهه اول سال تحصیلی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۴ ۱۴:۴۷

شهریه رو اضافه کردن .ازاینترنت کم کردن دولت قبلی دست دل بازتر بود 😑

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۴ ۱۸:۲۹

همشون نا کارآمدن

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۴ ۱۵:۵۴

اهااااااااان اموزش حضوووووووووووورررررری قانع شدیم به خدااااااا 🙄🙄🙄🙄🙄

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۴ ۱۶:۴۱

چ دلیل مسخره ای فقط بلدین اجهاف کنید در حق دانشجوها

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۴ ۱۶:۴۸

ورشکست نشین ی موقع 😁

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۴ ۱۷:۲۴

شهریه رو کم کنید و اینک دانشگاه رو حضوری کنید ولا بلا فقط داریم پول میدیم هیچی یاد نگرفتیم

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۴ ۱۸:۳۲

من با حضوری شدن دانشگاه مخالفم من انتخاب واحد را برحسب مجازی بودن انتخاب کردم ‌و نمیتونم در زمانهای مشخص سر کلاس حاظر بشم در نتیجه استاد از ما دلگیر خواهد شد در ضمن دانشگاه من شهرستان و ۷۰ کیلومتر فاصله‌ داره در ضمن موقع امتحان دانشجویانی که شهرستانی هستن مشکل خوابگاه دارن و چطوری با این وضع کرونا تو خوابگاه بمونن من از شما خواهش میکنم که این ترم را مجازی کنید تا برنامه های ما بهم نخوره

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۲:۳۵

باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۹:۱۳

والله ما موندیم همین بهونه رو نداشتن چه بهونه ای داشتن هر چی میشه میگن حضورییی میشه😐😐

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۹:۲۲

ورشکستگی نکنید با ۳۰ گیک .، واقعا تأسف

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۱:۲۸

آقاجان ،اگه حضوری قراربشه چراسهم معلم واساتیدزیادتره بازم ،وقتی معلم توفضای مجازیه و دانشجونباشه برای کی میخاددرس بده هاااااااااا

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۱:۳۸

کمی عاقلانه اندیشه کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۳:۳۴

وا یعنی چی اخه؟؟؟ هم شهریه رو بردید بالا از اینور هم اینترنت رو کم کردید واقعا چه رویی دارین ، نشده تاحالا یه چیزی به نفع ما دانشجوها باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۶ ۰۶:۳۲

تا جایی که عقل من میرسه ، افزایش حجم بسته اینترنت دانشجو و طلبه ، نه باعث تورم میشه نه بسته های اینترنتو ارزون میکنه ! پس چرا افزایش ندادنش خدایی ۹۰ گیگ هم برای یه ترم الان کمه دانشگاه نه خرج خوابگاه داره ، نه خرج کلاس و ازمایشگاه و کارگاه حضوری و نه خرج سلف و تغذیه و اردوی ورودی و غیره و ذلک اما یه بسته اینترنت میخوان بدن ورشکست میشن

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۱ ۱۳:۵۴

برای دانشجو ۳۰گبگ کم است

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۷ ۱۹:۰۳

سلام این اینترنت و ایرانسل به عنوان هدیه حساب کرده، لذا اولا :تمام بسته های اینترنت خودمون داره بدون مصرف تاریخش میگذره و پولش رفت دوما: چون هدیه حساب کرده دیگه سایت های داخلی برامون نیم بها حساب نمیشه. یکی به این کار ایرانسل رسیدگی کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۸ ۱۶:۴۶

عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۹ ۱۵:۵۳

من ثبت‌نام موفق کردم ولی دو هفته گذشته و اصلا برام فعال نشد بسته

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۵ ۰۸:۲۳

واقعا متأسفم

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۵ ۱۹:۵۲

برای این کشور

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۱ ۰۵:۱۹

خیلی عالی است ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۷:۵۴

اینترنت من که اینقدر ضعیفه فقط صبح زود کار میده. عملا هیچ کلاسی رو نمی تونم باهاش شرکت کنم.