• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400070402245
  • خبرنگار : 50182

تزریق 1.3 میلیون "واکسن کرونا" در کرمانشاه/ "گیلانغربی ها" در صدر واکسیناسیون

تزریق 1.3 میلیون "واکسن کرونا" در کرمانشاه/ "گیلانغربی ها" در صدر واکسیناسیون

ایسنا/کرمانشاه رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از تزریق 1.3 میلیون دوز واکسن کرونا در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از 55.5 درصد جمعیت هدف استان (افراد بالای 18 سال) دوز اول واکسن را دریافت کرده اند.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در استان گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 770 هزار دوز واکسن تحویل استان شده است.

وی از تزریق یک میلیون و 320 هزار دوز واکسن در استان خبر داد و افزود: از این تعداد بیش از 852 هزار دوز آن مربوط به نوبت اول است و بیش از 476 هزار دوز آن مربوط به نوبت دوم تزریق واکسن کرونا است.

شکیبا جمعیت هدف در رده سنی بالای 18 سال استان را یک میلیون و 482 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: 55.5 درصد این افراد دوز اول واکسن را دریافت کرده اند.

وی افزود: همچنین 32.1 درصد این جمعیت هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

شکیبا جمعیت هدف دانش آموزی استان(رده سنی 12 تا 17) را نیز بیش از 153 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: تاکنون 19.2 درصد این جمعیت دوز اول واکسن را دریافت کرده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیشترین درصد واکسیناسیون مربوط به رده سنی 75 تا 80 سال است که 83.5 درصد جمعیت این رده سنی واکسینه شده اند و در رده های سنی 18 تا 35 سال میزان تزریق واکسن دوز اول حدود 35 تا 41 درصد است.

وی به مشارکت بالای گیلانغربی ها در برنامه واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و افزود: هم اکنون 74.3 درصد مردم شهرستان گیلانغرب دوز اول و 42.5 درصد دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند که بیشترین میزان تزریق واکسن در استان می باشد.

شکیبا گفت: متاسفانه کمترین میزان تزریق واکسن هم مربوط به شهرستان جوانرود است که 42.6 درصد جمعیت آن دوز اول واکسن را دریافت کرده و 19.6 درصد جمعیت هر دو دوز را دریافت کرده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha