• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400070402432
  • خبرنگار : 50167

فشارهای خُردکننده پیک پنجم هنوز بر تن کادر بهداشت و درمان زنجان سنگینی می‌کند؛

برای جلوگیری از فاجعه کرونایی، تجمع نکنید

برای جلوگیری از فاجعه کرونایی، تجمع نکنید

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: ویروس کرونا همچنان در حال گردش بوده و هنوز از تب و تاب نیفتاده است، بنابراین در شرایط خطرناکی قرار داریم و باید برای جلوگیری از بروز فاجعه کرونایی از شرکت در تجمعات بپرهیزیم.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۴ مهرماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، ضمن تسلیت اربعین حسینی، اظهار کرد: وضعیت خوب استان زنجان در پیک پنجم نسبت چهارم نشان‌دهنده وضعیت خوب استان زنجان از لحاظ گردش ویروس نیست، زیرا PCR مثبت در استان بالا است.

وی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا هنوز از تب و تاب نیفتاده‌ و همچنان در جامعه در حال گردش بوده و در کمین رعایت‌نکنندگان پروتکل‌های بهداشتی است، افزود: غفلت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرکت در تجمعات و سایر رفتارهای پرخطر سبب آلوده شدن افراد به بیماری کرونا می‌شود.

این مسئول با تاکید بر لزوم اتمام واکسیناسیون فرهنگیان، تصریح کرد: فرهنگیانی که الان باید در مدرسه حضور داشته باشند باید واکسینه شده باشند و بدانند که هر لحظه‌ای که دُز دوم واکسن کرونا تامین می‌شود، هیچ مشکلی برای تزریق آن وجود ندارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت تزریق روزانه ۴۰ هزار دُز واکسن کرونا در سطح استان را دارد، گفت: افراد بالای ۱۵ سال نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

حقیقی از افزایش ۲۰ درصدی زنجانی‌ها به مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان خبر داد و اظهار کرد: با آغاز پویش هفته طلایی واکسیناسیون، باید مراجعه شهروندان برای دریافت واکسن بیش از این باشد تا ۹۰ درصد جمعیت هدف در استان زنجان واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت مراکز واکسیناسیون در شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و خدابنده باید تا ساعت ۲۴ باشد، افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان باید دلایل و آسیب‌های موجود در شهرستان‌هایی که وضعیت آن‌ها در پیک پنجم نسبت به چهارم افزایشی بوده را بررسی و رفع کند.

این مسئول با بیان اینکه استان زنجان از لحاظ تعداد مراکز واکسیناسیون جزو اولین‌ استان‌های کشور است، تصریح کرد: تاکنون برای راه‌اندازی و تجهیز مراکز واکسیناسیون استان به دلیل همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی، ریالی هزینه نشده است.

استاندار زنجان با اشاره به هدف‌گذاری زنجان بر پوشش ۹۰ درصد جامعه هدف که تحقق آن نیازمند استقبال زنجانی‌ها و شتاب واکسیناسیون است، گفت: اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر از ۶۰ درصد و بسیار آسیب‌پذیر بوده و نمی‌توان سد کرونا را شکست.

حقیقی در رابطه با واکسیناسیون کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده باید آخرین وضعیت واکسیناسیون کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان به تایید مدیرکل دستگاه ذی‌ربط رسیده و سپس توسط دانشگاه علوم‌پزشکی استان بر اساس کد ملی کارکنان وضعیت واکسیناسیون آنان تطبیق داده شود و در صورت واکسینه نشدن، مدیر دستگاه مربوطه باید پاسخ‌گو باشد.

وی با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا فشارهای خُردکننده‌ای بر روی کادر بهداشت و درمان و مدیریت استان زنجان وارد شده است، افزود:‌ دانشگاه علوم‌پزشکی استان، نحوه اجرای محدودیت‌های هوشمند را بررسی کرده و به ستاد کرونا استان ارائه دهد.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از فاجعه باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و از حضور در تجمعات بپرهیزیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا مورد تایید رهبر معظم انقلاب بوده و شخص ایشان نیز رعایت می‌کنند، از همه زنجانی‌ها و هیئات مذهبی استان زنجان درخواست می‌کنیم که شرایط کنونی را مراعات کرده و برای جلوگیری از ایجاد فاجعه در ایام اربعین تجمع نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha