• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400070402434
  • خبرنگار : 50212

با معرفی برگزیدگان؛

همایش منطقه ای شعر عاشورایی در ساوه به کار خود پایان داد

همایش منطقه ای شعر عاشورایی در ساوه به کار خود پایان داد

ایسنا/مرکزی هفتمین همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی به میزبانی شهرستان ساوه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

فرماندار ساوه شامگاه گذشته، سوم شهریورماه در این آئین، پایداری و مقاومت رزمندگان در عملیات‌های مختلف را رمز پیروزی دانست و گفت: تنها کسانی در صحنه نبرد ایستادگی می‌کنند که به خداوند متعال توکل کرده و در هر زمان و مکانی از یاد خدا غافل نشوند.

علی میرزایی افزود: راز و نیاز عارفانه و مناجات‌های خالصانه و زیبا و دعاهای عاشقانه در کنار نماز و قرآن توانست روحیه انقلاب و شهادت طلبی را بوجود آورد و پیروزی از آن ملت عزیز ایران شود.

فرماندار ساوه در ادامه اظهار کرد: شاعران گرانقدر ما در ارتقاء فرهنگ و اخلاق مردم نقش بسزایی داشته و دارند. آنان با سرودن شعرهای گوناگون در بخش ها و موضوعات مختلف به مردم، رشد فکری و فرهنگی و تربیتی و معنوی بخشیدند.

وی افزود: اشعار شعرای متعهد، به مردم و جامعه، امید و نشاط و طراوت و لطافت و تحرک و عشق می‌بخشد و درس زندگی و پند و تجربه و اندیشه و حریت و آزادگی و فرهنگ می‌آموزد و ظرفیت وجودی و روحی مردم و جامعه و افراد را در ابعاد مختلف بالا می برد و استعدادها را شکوفا می‌سازد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز با اشاره به اینکه فراخوان این همایش در تیرماه سال جاری به استان‌های مرکزی، قم، البرز، قزوین و همدان ارسال شد. این همایش با هدف تجلیل و تکریم از مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران فداکارش، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین(ع)، ارتقای سطح کیفی شعرآیینی و گسترش هرچه بیشتر آن و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی برگزار شد.

حسین محمودی فرد موضوعات همایش را شامل اشعار مرتبط با واقعه عاشورا و شهدای کربلا، ولایت مداری حضرت ابوالفضل(ع)، دفاع مقدس آئینه نهضت عاشورا، حاج قاسم سلیمانی شهید قرن ۲۱ دشت نینوا و شهدای مدافع حرم بیان کرد.

وی بیان کرد: در این همایش ۲۰۵ اثر به دبیرخانه ارسال که پس از داوری ۸ اثر انتخاب و به قرائت اشعار خود پرداختند و با نظر هیأت داوران همایش از برگزیدگان با اهداء لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، اسامی برگزیدگان به شرح ذیل است:

۱-محمود یوسفی از استان البرز رتبه اول

۲-محمدرضا نادعلیان از استان قم رتبه دوم

۳- مجتبی خرسندی از استان قم رتبه سوم

۴- علی رحمتی از استان مرکزی، ساوه

۵-مصطفی جعفــری از استان، البــرز

۶- محسن کاویانــی از استان قــم

۷- سمیرا یکّه تاز از استان مرکزی، زرندیه

۸-سید محمد حسین ابوترابی از استان قزوین

گفتنی است، هفتمین همایش منطقه ای شعرعاشورایی با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان ساوه، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ساوه، جمعی از مسئولین ادارات و اقشار مردم، همچنین شاعران استان های: مرکزی، قم، البرز، قزوین و همدان  به مناسبت هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی در فضای باز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha