• دوشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400070502959
  • خبرنگار : 71477

بایدن و کنگره با هفته‌ای مهم برای تعیین برنامه و بودجه دولت مواجه هستند

بایدن و کنگره با هفته‌ای مهم برای تعیین برنامه و بودجه دولت مواجه هستند

این هفته، هفته بسیار مهمی برای برنامه رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود چرا که رهبران دموکرات با دقت بسته 3.5 تریلیون دلاری وی تحت عنوان "بهتر بسازیم" (Build Back Better) را اصلاح و محدود می‌کنند تا رای مثبت دیگر قانون گذاران را نیز به دست آورند و با تصویب سریع آن از یک تعطیلی فدرال اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، جلسه رای‌گیری درخصوص بسته زیرساختی دو حزبی یک تریلیون دلاری که به بسته 3.5 تریلیون دلاری مرتبط است و قرار بود امروز (دوشنبه) برگزار شود، در بحبوحه مذاکرات کنونی به روز پنجشنبه موکول شد. بلافاصله،‌ سنا برای روز دوشنبه یک جلسه رای‌گیری آزمایشی تعیین کرده تا بودجه دولت را حفظ کند و از یک بدهی فدرالی پیش از ضرب‌الاجل پایان سال مالی در روز پنجشنبه اجتناب کند. این بسته احتمالا با مانع‌تراشی سناتورهای جمهوری‌خواه مواجه می‌شود، با این وجود قانون‌گذاران مجبور خواهند شد اواخر این هفته مجددا تلاش کنند.

همه اینها در حالی است که برنامه داخلی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حالت بلاتکلیفی قرار دارد و اگر وی و رهبران دموکرات نتوانند حزب خود را برای ارائه آنچه که می‌تواند به تصویب رسیدن یک قانون و بزرگ‌ترین اصلاح اولویت‌های مالیاتی و بودجه‌بندی این کشور در دهه‌ها اخیر باشد، متحد کنند، این برنامه در خطر فروپاشی و تبعات سیاسی قرار می‌گیرد. به گفته یکی از مقامات کاخ سفید، بایدن در روزهای شنبه و یکشنبه شخصا با قانون‌گذاران درخصوص این مساله صحبت کرد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه به شبکه ای‌بی‌سی گفت: تنها می توانم بگویم که این هفته، هفته شلوغ و بسیار مهمی است.

بایدن، پلوسی و چاک شومر، رهبر اکثریت سنا شدیدا در حال مذاکره پیرامون پیشنهاد وسیع رئیس جمهور هستند که ممکن است رای مثبت سناتورهای کلیدی و چند تن از قانون گذاران مجلس نمایندگان را بدیت آورد؛ افرادی که تاکنون برجسب قیمت 3.5 تریلیون دلاری و افزایش مالیات بر شرکت‌ها و افراد ثروتمند برای تامین هزینه آن را رد کرده‌اند.   

پلوسی اواخر روز یکشنبه در نامه‌ای خطاب به همکارانش جلسه رای‌گیری روز پنجشنبه را اعلام کرد و گفت:‌ این همچنین ضرب‌الاجلی برای برنامه‌های ترابری مربوطه در طرح زیرساخت‌هاست.

جاش گوتیمر، قانون‌گذار جمهوری خواه که رهبری گروهی از میانه‌روهای مجلس نمایندگان را در تضمین یک جلسه رای‌گیری درخصوص این طرح زیرساخت‌ها برعهده دارد، گفت: کمی تاخیر مرا اذیت نمی‌کند. من نسبت به اینکه این دو لایحه در این هفته حل شوند، خوش‌بین هستم.

در حال حاضر اقدام دشوارتر برعهده سناست چرا که دموکرات‌ها برای جلب رای برای این بسته بزرگ بایدن تحت فشار قرار دارند.

جمهوری خواهان به شدت مخالف پیشنهاد بایدن هستند که از افزایش مالیات بر مشاغل و ثروتمندان پرداخت می‌شود.    

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha