• دوشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400070503007
  • خبرنگار : 50037

امام جمعه اسدآباد:

راه را گم نکنیم، هر چه داریم از ولایت است

راه را گم نکنیم، هر چه داریم از ولایت است

ایسنا/همدان امام جمعه اسدآباد گفت:امروز همان دوران و همان میدان و کربلاست ،راه را گم نکنیم چرا که هر چه داریم از ولایت داریم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید موسی حسینی مجد در مراسم اربعین مسجد جامع شهر اسدآباد اظهار کرد: اربعین در عین غم و ماتم پیام آزادی ،پیروزی خون بر شمشیر و به کرسی نشستن مقام و جایگاه علی ابن ابیطالب (ع) و اهل بیت ایشان را دارد.
وی افزود: اربعین مقدمه ساز ظهور امام زمان (عج) بوده و این اربعین بود که حکومت اسلامی ما را تشکیل داد .

حسینی مجد خاطر نشان کرد: با وجود گذشت ۱۴ قرن از حادثه کربلا هنوز هم اربعین و حادثه کربلا برای مردم غوغایی از غم و ماتم دارد و عزیمت میلیون ها نفر از زائران امام حسین(ع) به سوی کربلا از ادیان مختلف شیعه ،سنی و زرتشت ... با وجود شرایط کرونا حاکی از دلدادگی آنان به سیدالشهدا است.

وی در ادامه تصریح کرد: امام صادق(ع) فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) را در زیارت اربعین چنین بیان می‌دارد که امام خون خود را در راه خدا اهدا کرد تا انسان‌ها را از ضلالت و گمراهی نجات دهد.

حسینی مجد همچنین با اشاره به اینکه مرحوم  زنده یاد آیت الله حسن زاده آملی مانند دیگر بزرگان ما  از جمله کسانی بود که برای زنده نگه داشتن مکتب حسین (ع)  همواره گام برداشت ،خاطر نشان کرد: برپایی اقامه عزاداری برای امام حسین توسط آنان به تاسی از معصومین به خاطر آن بود که مکتب حسین پر از درس‌های زندگی چون  شجاعت،غیرت،شهادت طلبی استکبار ستیزی ،دشمن شناسی ،رفتار جوانمردانه ،گذشت و ایثار و مجاهدت در راه خدا است.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه صبر و گذشت را در مکتب امام حسین می توان آموخت افزود: با آموختن صبر و گذشت در مکتب امام حسین می‌توان بهتر زیستن و چگونه زیستن را فرا گرفت و علامه مطهری‌ها با آثار ارزنده خود به ما یاد دادند که هر کس حسینی و هیئتی و زیر علم حسین باشد و به اهل بیت متوسل شود عاقبت به خیر خواهد شد و نام و یادحسین تنها منحصر به شیعیان و یک قرن و یک سرزمین نیست.
وی در ادامه  با اشاره به مرحوم آیت الله حسن زاده آملی خاطر نشان کرد:آیت الله  حسن زاده آملی  در جوانی راه  صدساله را  با تهجد و توسل به اهل بیت  و روحیه توحیدی و اخلاص و عبادت طی کرد .

حسینی مجد با اشاره به فرمایش زنده یاد آیت الله حسن زاده آملی مبنی بر اینکه گوشتان به لب مقام معظم رهبری باشد چرا که گوش مقام معظم رهبری به لب‌های مبارک امام زمان( عج ) است اظهار کرد: امروز همان دوران و همان میدان و کربلاست ،راه را گم نکنیم چرا که هر چه داریم از ولایت داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha