• سه‌شنبه / ۶ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400070603239
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آموزش کودکان اولین گام برای پیشگیری از آتش‌سوزی است

آموزش کودکان اولین گام برای پیشگیری از آتش‌سوزی است

ایسنا/اصفهان مدیرعامل سازمان  آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشان گفت: کودکان ما بخشی از قربانیان حادثه‌های آتش‌سوزی هستند، بنابراین بسیار مهم است که همه شهروندان به ویژه کودکان جامعه درباره خطرهای آتش‌سوزی و همچنین ایمنی در برابر آتش را یاد بگیرند .

محمدعلی پیراسته در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آموزش کودکان اولین گام برای پیشگیری از آتش‌سوزی است. گام بعدی آموزش والدین در مورد چگونگی حفظ امنیت خانواده در خانه است. مدارس نیز بهترین فضا برای توسعه آموزش‌های پیشگیری از حادثه هستند.

وی افزود: همه ساله در هفته اول مهر با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حادثه، یادآوری از خود گذشتگی و شجاعت آتش‌نشانان و همچنین ایجاد زمینه‌های مناسب جهت آموزش همگانی به مردم برنامه‌هایی در سطح کشور اجرا می‌شود که در کاشان برای ۲۰ برنامه هدف‌گذاری کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان  آتش نشانی و خدمات ایمنی کاشان تصریح کرد: نواختن زنگ ایمنی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی در روز ۷مهر، انجام امور تبلیغی از طریق اطلاع رسانی محیطی و رسانه‌ای، استقرار خودروهای آتش‌نشانی در میدان‌های سطح شهر و رژه ناوگان خودرویی سازمان در مسیرهای مشخص شده از جمله برنامه‌های روز هفتم مهر است.

پیراسته گفت: رونمایی از تجهیزات جدید و خودروهای به روز رسانی شده سازمان، بهره‌برداری از ایستگاه شماره شش سازمان، گشایش ساختمان آسایشگاه و اتاق فرمان  ایستگاه چهار، افتتاح سالن‌های ورزشی ایستگاه‌های  عملیاتی و تقدیر از کارکنان شاغل و بازنشسته نیز از دیگر برنامه‌های روز آتش‌نشان در کاشان است.

وی، افزود: اجرای مسابقه نقاشی در مدارس ابتدایی و مسابقه شعر در رده سنی متوسطه، مسابقه دوچرخه‌سواری پرسنل، رونمایی از کتاب آموزشی با عنوان آتش‌نشانی را بشناس و رنگ کن ویژه رده سنی کودکان نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشان اظهار کرد: برگزاری مسابقه دو استقامت شهری، آذین‌بندی ایستگاه‌های آتش‌نشانی، برگزاری کارگاه‌های آموزش خیابانی به شهروندان، اهدای خون پرسنل و هدیه به نوزادان متولد۷ مهر ۱۴۰۰ نیز از دیگر برنامه‌های روز ملی آتش‌نشان در کاشان خواهد بود. 

پیراسته گفت: با همکاری آتش‌نشانی و مدارس، جزوه‌های آموزنده‌ای تهیه شده که می‌تواند همراه با کودکان به خانه ارسال شود که شامل تمرین‌های آتش‌نشانی در منزل، برنامه‌های فرار، ردیاب‌های دود، علت آتش‌سوزی و اقدام‌های جلوگیری از این حوادث است.

وی تصریح کرد: توسعه فضاهای صنعتی و تجاری، اهمیت ایمنی محل کاری را به امر مهمی تبدیل کرده است که در بسیاری از مواقع با اقدام‌های پیشگیرانه می‌توان تا حد زیادی از وقوع آتش‌سوزی در محل کار و خسارت به منابع انسانی جلوگیری کرده و آسیب‌های ناشی از آن را به حداقل رساند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کاشان، تأکید کرد: اصول پیشگیری از آتش‌سوزی در محل کار شامل سه رکن آموزش، دانش و اقدام‌های پیشگیرانه است به این علت، ضروری است که همه محیط‌های کاری برنامه‌های ایمنی در برابر آتش را در برنامه خود داشته باشند.

پیراسته گفت: ایمنی ساختمان در برابر آتش‌سوزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ایمنی در برابر آتش‌سوزی همیشه باید مهم‌ترین دغدغه باشد، مهم نیست که چه نوع شغلی را اداره می‌کنید و چه تعداد افراد شاغل هستند.

روز ۷مهر سال ۱۳۵۹تعداد زیادی از آتش‌نشانان در حال خاموش کردن پالایشگاه آبادان بودند که با بمباران هواپیماهای عراقی به شهادت رسیدند و در تقویم کشور از سال ۱۳۷۹روز ۷ مهر به منظور تقدیر از رشادت‌های آتش‌نشانان به عنوان روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha