• سه‌شنبه / ۶ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400070603314

افتتاح نخستین مرکز خیریه دانشگاهی در شرق گلستان

افتتاح نخستین مرکز خیریه دانشگاهی در شرق گلستان

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان از راه‌اندازی نخستین مرکز خیریه دانشگاهیان شرق گلستان با مشارکت جهاد دانشگاهی خبرداد.

حسن بیارجمندی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و به طور کلی تمامی مجموعه‌های دانش‌محور در کنار رسالت‌های علمی و مهارتی رسالت‌های اجتماعی نیز دارند، اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم تا دانشگاه‌های کشور را از تک‌بعدی بودن و کمرنگ شدن فضای پویای دانشجویی خارج کنیم.

وی با بیان اینکه امروز جنگ شناختی و ادراکی دشمن در دانشگاه‌ها ما را مجاب به بازتعریف مسیرهای گذشته می‌کند، افزود: نباید تصور کنیم امروز می‌توانیم بدون در نظر گرفتن ابعاد اجتماعی و رسانه‌ای فعالیت‌ها در جامعه دانشگاهی موفق خواهیم بود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی تلاش خواهد کرد محور ابتکارات و حرکت‌های نوین برای حرکت به سمت اسلامی شدن واقعی دانشگاه‌ها باشد، خاطرنشان کرد: همکاری ما با جهاد دانشگاهی در ماه‌های اخیر وارد فازهای جدیدی شده است که افق و دورنمای بسیار خوبی را تصویر کرده است.

بیارجمندی راه‌اندازی نخستین مرکز خیریه دانشگاهی شرق استان گلستان با مشارکت دانشگاه مذاهب اسلامی و جهاد دانشگاهی را یکی از دستاوردهای اقدامات همدلانه این دو نهاد عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم به‌زودی با راه‌اندازی این مرکز در مرحله نخست به دانشجویان نیازمند در سطح شرق استان گلستان و سپس به سایر اقشار آسیب‌پذیر کمک کنیم.

وی، توجه به حوزه فرهنگ و توسعه فعالیت‌های داوطلبانه در کنار اقدامات علمی و تربیتی در دانشگاه را لازمه حرکت پرشتاب در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: این مهم نیازمند همدلی و همراهی تمامی دانشگاهیان و فعالان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین از برگزاری برنامه‌های تقریبی مشترک با سایر دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، نهادهای فرهنگی و همچنین جهاد دانشگاهی در آینده‌ای نزدیک خبرداد و تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا در استان گلستان پیوست تقریب را به‌عنوان یکی از الزامات همیشگی به برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و فناورانه الصاق کنیم.

خبرنگار: مهدی باقریان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha