• سه‌شنبه / ۶ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400070603333
  • منبع : نمایندگی همدان

افتتاح دو باغ " گردشگری کشاورزی" در ملایر

افتتاح دو باغ " گردشگری کشاورزی" در ملایر

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر از افتتاح دو باغ " گردشگری کشاورزی" در ملایر با سرمایه گذاری شخصی دو تن از باغداران و فعالین این حوزه در هفته گردشگری خبر داد و گفت: این اتفاق برای نخستین بار در شهرستان رقم می خورد.

 ابراهیم جلیلی در گفت‌و گو با ایسنا، بیان کرد: از سال ۱۹۸۰، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد سالانه روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد.

وی اظهار کرد: هدف از گرامیداشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تأثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.

این مقام مسئول با اشاره به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ادامه داد: امسال در طول هفته گردشگری چند پروژه مهم و کلیدی که نقش موثری در رونق صنعت توریسم و اشتغالزایی دارند در سطح شهرستان افتتاح می‌شود.

وی بهره برداری از باغ گردشگری کشاورزی زمّرد متعلق به محمد غفاری واقع در محور ملایر - اراک ، کیلومتر یک و باغ گردشگری کشاورزی دکتر جلیلی واقع در محور ملایر – اراک کیلومتر پنج را از جمله این طرح ها عنوان کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر توضیح داد: " گردشگری کشاورزی" عبارت است از هرگونه فعالیتی که مبتنی بر کشاورزی باشد و بازدیدکنندگان را به مزرعه یا هر نوع محیط کشت طبیعی سوق دهد، از نظر مفهومی، گردشگری کشاورزی، نوعی کسب و کار کشاورزی ‌محور است که با هدف‌های تجاری، آموزشی یا تفریحی راه‌اندازی شده و گردشگران به آن جذب می ‌شوند.

جلیلی افزود: از این نظر گردشگری کشاورزی شامل فعالیت‌هایی است که به‌طور همزمان هم با گردشگری مرتبط هستند و همچنین به انجام امور روزمّره مرزعه یا باغ و زمین کشت و دامداری کمک می‌کند.

وی بیان کرد: افرادی که باغ گردشگری کشاورزی دارند با ایجاد سازه های سبک و محوربندی، (بدون ایجاد تغییر و تحول) به کشت محصول خود می پردازند که با توجه به آنکه ملایر، " شهر جهانی انگور" است بیشتر فعالیت باغداران " گردشگری کشاورزی" معطوف به تولید انگور، کشمش، سبزه و... بوده و مسافران و گردشگران می توانند چند ساعتی را در این نوع باغ ها سپری کرده و از نزدیک با آداب و رسوم و نحوه کشاورزی و کشت محصول آشنا شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال های اخیر طرح گردشگری کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است و در شهرستان ملایر نیز با توجه به داشتن عنوان جهانی شهر انگور امسال توانستیم پس از طی مراحل قانونی برای دو تن از باغداران ملایری مجوز " گردشگری کشاورزی" صادر کنیم.

جلیلی با اشاره به اینکه قبل از صدور مجوز، باید این باغ ها از نظر مکان، زیرساخت ها، نحوه و نوع تولید محصول و... مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرند، افزود: امسال در طول هفته گردشگری ضمن حضور و بازدید میدانی، مشکل هتل آپارتمان حسین حیدری واقع در جنب تالار بهارستان بررسی و راهکارهای لازم ارائه می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر از افتتاح سفره خانه سنتی سلیمانی واقع در خیابان مصطفی خمینی شهر ملایر خبر داد و گفت: امسال حجم اشتغالزایی مستقیم پروژه های هفته گردشگری ۳۰ نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم ۶۰ نفر بوده و همگی طرح ها با سرمایه گذاری و آورده شخصی به سرانجام رسیده اند و هیچگونه تسهیلاتی دریافت نکرده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha