• سه‌شنبه / ۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400070603427
  • خبرنگار : 71402

رهبران پنتاگون امروز به کنگره درباره افغانستان پاسخ می‌دهند

رهبران پنتاگون امروز به کنگره درباره افغانستان پاسخ می‌دهند

در اولین جلسه پاسخگویی از زمان تکمیل خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، رهبران ارشد کنگره با سوالات تند و تیز قانونگذاران درباره خروج بی‌نظم و تسلط سریع طالبان بر این کشور مواجه خواهند شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جمهوریخواهان به ویژه حملاتشان را علیه تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای خارج ساختن تمام نیروهای آمریکایی از افغانستان تا 30 اوت تشدید کرده‌اند و تاکید دارند که با این کار ایالات متحده بیشتر مقابل تروریسم آسیب پذیر شد. آنها همچنین اطلاعات بیشتری درباره بمبگذاری انتحاری فرودگاه کابل میخواهند که جان ۱۳ نظامی آمریکایی را در روزهای پایانی خروج نظامیان گرفت.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز سه شنبه برای شهادت مقابل کمیته سرویس‌های مسلح سنا حاضر میشوند و بعد روز چهارشنبه به کمیته سرویس های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا میروند. همچنین ژنرال فرانک مک کنزی که به عنوان رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا بر این عملیات خروج نظارت داشت، شهادت خواهد داد.

جیمز اینهوفه، جمهوریخواه ارشد کمیته سنا فهرستی بلندبالا از سوالات درباره جنبه‌های مختلف این خروج شامل حمله انتحاری ۲۶ اوت در فرودگاه بین‌المللی کابل که همچنین جان ۱۶۹ افغان را گرفت، تحویل پنتاگون داده است. او همچنین اطلاعاتی درباره فرایند تصمیم گیری در تابستان، بعد از اینکه مشخص شد طالبان میتواند بر نیروهای افغان تحت حمایت آمریکا غلبه کند، میخواهد.

این سناتور جمهوریخواه به تازگی گفت: ما به بررسی کامل تمام عوامل و تصمیماتی که ما را امروز به اینجا رسانده است، نیاز داریم و همچنین یک برنامه واقعی برای دفاع از آمریکا در حرکت رو به جلو میخواهیم.

گرچه جلسه امروز قرار است روی مساله افغانستان متمرکز باشد اما موضوعات دیگری هم مطرح میشود، از جمله اقدامات ژنرال میلی در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ.

برخی از مقامات کنگره، این ژنرال آمریکایی را به بی وفایی متهم میکنند. براساس اطلاعاتی که در کتاب خبرنگاران واشنگتن پست تحت عنوان "خطر" به چاپ رسیده است، میلی در دوران ترامپ با یک ژنرال چینی تماس گرفته بود تا اطمینان خاطر دهد که کشورش برنامه ای برای حمله به چین ندارد.

به دنبال انتشار این مطلب، میلی به خبرنگاران گفت که او مستقیما به کنگره پاسخگو خواهد شد. او تنها گفت که تماس با چینی ها امری معمول و در حیطه وظایف و مسوولیتهای شغلی او بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha