• سه‌شنبه / ۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400070603460
  • خبرنگار : 50165

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان:

پروژه گردشگری سد گلابر زنجان به سرمایه‌گذار واگذار شد

پروژه گردشگری سد گلابر زنجان به سرمایه‌گذار واگذار شد

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان، از واگذاری پروژه گردشگری سد گلابر به سرمایه‌گذار خبر داد.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در فراخوان‌های نوبت اول و دوم و نیز تجدید آگهی هیچ‌کدام از فراخوان‌ها سرمایه‌گذاری در داخل استان جذب این پروژه نشد که نهایتاً با پیگیری‌های به عمل آمده سرمایه‌گذاری که در دیگر استان‌ها سابقه فعالیت در اجرای طرح‌های گردشگری را داشت، موافقت خود را با اجرای طرح گردشگری سد گلابر اعلام کرد.

وی با اشاره به فرآیند جذب بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای تبدیل سد گلابر به جاذبه گردشگری، افزود: به طور کلی موضوع واگذاری منابع آبی و تاسیسات پیرامون آن در چارچوب شیوه‌نامه‌های ابلاغی در سال ۱۳۹۸ به شرکت‌های آب منطقه‌ای کشور مطرح و با ابلاغ تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین وزارت نیرو و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تسریع پیدا کرد و در همین راستا طرح گردشگری سد گلابر نیز در مصوبات کارگروه گردشگری شرکت با هدف استفاده از ظرفیت بسترهای آبی برای راه‌اندازی مراکز تفریحی و گردشگری در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

این مسئول، جذب گردشگر در مقیاس منطقه و استان، اشتغال‌زایی بومی، ارتقای سرانه و سطح کیفی استانداردهای گردشگری - رفاهی، توسعه زیرساخت‌های محدوده، توجه به مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، آگاهی، آموزش و آشنایی با سایت در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی، ورزشی و غیره، سرمایه‌گذاری و سودآوری در بخش گردشگری و توجه به ارزش‌های ذاتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی سایت و منطقه به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه پایدار و رکن اصلی آمایش سرزمین را از جمله اهداف این طرح اعلام کرد.

افشاری تصریح کرد: مدیریت یکپارچه منابع و سازگاری با شرایط اقلیمی و زیست‌محیطی به منظور ایجاد تعادل و پایداری بین منابع و مصارف آب و حفاظت کمی و کیفی و ارتقای بهره‌وری از منابع و نیز مدیریت یکپارچه اقتصادی - اجتماعی - ترافیکی و زیست‌محیطی، از دیگر اهدافی است که برای طرح تبدیل سد گلابر به جاذبه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان با اشاره به استقبال نکردن برای سرمایه‌گذاری در این پروژه گردشگری از سوی سرمایه‌گذاران زنجانی، یادآور شد: با توجه به نداشتن شناخت سرمایه‌گذاران در این بخش و نوظهور بودن طرح‌های گردشگری در منابع آبی استقبال چندانی در این خصوص در سطح استان زنجان صورت نگرفته است،  به طوری که در فراخوان‌های نوبت اول و دوم و نیز تجدید آگهی هر کدام از فراخوان‌ها سرمایه‌گذاری جذب این پروژه نشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت احداث و اجرای طرح گردشگری سد گلابر و پایان بیماری همه‌گیر کرونا و رونق سفر و گردشگری، احتمال استقبال در دیگر طرح‌های منابع آبی در سطح استان نیز افزایش یابد. بر اساس مدل مالی ارائه شده توسط مشاور طرح، ۶.۱۴ میلیارد تومان در فاز اولیه طرح در نظر گرفته شده است. پروژه هم‌اکنون تحویل سرمایه‌گذار برای ساخت و اجرای مراحل عملیات اجرایی طرح گردشگری شده و مقرر است در بازه زمانی دو ساله عملیات اجرایی آن به پایان برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha