• سه‌شنبه / ۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400070603474
  • خبرنگار : 50024

شایع‌ترین اختلال دوره کودکی چیست؟

شایع‌ترین اختلال دوره کودکی چیست؟

ایسنا/البرز مدیرکل بهزیستی البرز از اجرای طرح غربالگری اضطراب در کودکان پنج و شش ساله استان خبر داد.

اسدالله حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب؛ طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ و ۶ سال در شرایط کرونایی اجرایی شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این طرح با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان، ارجاع به موقع جهت مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان از سالهای قبل در مهدهای کودک و پیش دبستانی‌های استان اجرایی شده که با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مهدهای کودک با راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب سازمان بهزیستی این طرح  به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 وی اضافه کرد: جهت رفاه حال والدین و جلوگیری از تردد در شرایط کرونایی، والدین می‌توانند با مراجعه به سایتmoshavereh.behzisti.ir  با وارد کردن تاریخ تولد و شماره ملی کودکان در قسمت غربالگری اضطراب، نسبت به ثبت نام و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام نمایند.

  حیدری ادامه داد: پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می‌شود تا در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره جهت مداخلات تخصصی مراجعه کنند.

 مدیرکل بهزیستی البرز گفت: شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است و اغلب اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته می‌شود و مانع تشخیص و مداخلات به موقع شود.

این مسئول تصریح کرد: این اختلال در صورت بی توجهی و عدم درمان تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه پیدا و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی ، شغلی فرد ، افسردگی و ... می شود.

حیدری در پایان از خانواده‌های دارای کودک پنج و شش سال درخواست  کرد در سامانه مذکور ثبت نام و در طرح غربالگری اضطراب کودکان شرکت کنند تا با تشخیص و درمان به هنگام اضطراب کودکان، مانع از مشکلات جدی آنان در بزرگسالی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha