• سه‌شنبه / ۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400070603584
  • خبرنگار : 50448

ماجرای قطع لوله‌های آب کشاورزی بخش ارم چه بود؟

ماجرای قطع لوله‌های آب کشاورزی بخش ارم چه بود؟

ایسنا/بوشهر دادستان دادسرای عمومی و انقلاب دشتستان گفت:  اداره منابع آب در راستای اجرای قانون و حمایت از کشاورزان مجاز پس از اطلاع رسانی و نصب بنر و پس از ابلاغ اخطاریه، علیه کشاورزان غیر مجاز اقامه دعوا کرده و با اخذ دستور قضایی با همراهی نیروی محترم انتظامی اقدام به قطع لوله و پلمپ آن جهت جلوگیری از اضافه برداشت کرده است.

یاسین حیدری اظهار کرد: در پی انتشار کلیپی از کشاورزان بخش ارم دشتستان مبنی بر قطع و پلمپ لوله‌های غیر مجاز  آب کشاورزی بدون حکم قضایی و برخورد نامناسب نیروی انتظامی با کشاورزان به آگاهی عموم می رساند که دشت ارم جزئی از دشت‌های ممنوعه بحرانی محسوب می‌شود به این معنی که سالیانه بیش از ۲ متر از سفره آب زیرزمینی افت کرده و در آینده احتمال خشک شدن سفره آب زیرزمینی زیاد است.

وی تاکید کرد: استفاده بهینه، معقول و قانونی خواسته اغلب کشاورزان بخش ارم است ولی تعدادی کشاورز اقدام به انتقال آب و اضافه برداشت از سفره آب زیرزمینی می‌کنند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب دشتستان افزود:  اداره منابع آب در راستای اجرای قانون و حمایت از کشاورزان مجاز پس از اطلاع رسانی و نصب بنر و پس از ابلاغ اخطاریه، علیه کشاورزان غیر مجاز اقامه دعوا کرده و با اخذ دستور قضایی با همراهی نیروی محترم انتظامی اقدام به قطع لوله و پلمپ آن جهت جلوگیری از اضافه برداشت کرده است.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: در اجرای این ماموریت حقوق شهروندی  همانند مابقی ماموریت‌ها به درستی رعایت شده است.

وی عنوان کرد: این حکم بر اساس قانون و پیگیری حقوق عامه صادر و اجرا شده و در اجرای آن هیچگونه ضرب و شتم و یا توهین و بی احترامی  به کشاورزان عزیز صورت نگرفته است.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب دشتستان بیان کرد: انتظار می رود کشاورزان عزیز جهت پایداری منابع آب و اشتغال پایدار تابع قانون بوده و به حکم قانونی صادره تمکین کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از کانال خبری پلیس بوشهر، حیدری در پایان یادآور شد: افرادی که با انتشار کلیپ در فضای مجازی موجب خدشه دار شدن خدمات شبانه روزی ماموران انتظامی شده‌اند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha