• سه‌شنبه / ۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400070603671
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مشاغل آینده چه ویژگی‌هایی دارند؟

مشاغل آینده چه ویژگی‌هایی دارند؟

ایسنا/اصفهان یک صاحب نظر در زمینه نوآوری بازار و توسعه کسب و کار در خصوص جایگاه نوآوری باز در مشاغل آینده و ویژگی‌های مشاغل آینده سخنانی ارائه کرد.

حسین بختیاری امروز (سه شنبه- ۶ مهرماه) در سیزدهمین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده با موضوع «جایگاه نوآوری باز در مشاغل آینده» که به توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: نوآوری باز یک پارادایم جدید نوآوری است که به شدت کسب و کارها را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر با آن همراه باشیم می توانیم در کسب و کار خود موفق شویم.

وی در توضیح مفهوم خلاقیت گفت: خلاقیت فرایندی فکری است که به تولید ایده می انجامد. در واقع به کارگیری توانایی تجسم و خیال پردازی برای ایجاد فکر یا مفهومی جدید را خلاقیت می نامند.

این دکترای فناوری ادامه داد: پیاده سازی و اجرای ایده ناشی از خلاقیت که به صورت یک محصول یا خدمت تازه ارائه شود نوآوری خلاقیت اجرا شده است.  

بختیاری با اشاره به مفهوم اختراع، توضیح داد: اختراع به معنای پدید آوردن محصول جدید است، اما نوآوری فراتر از آن است و به معنای معرفی محصول تازه است که با ابداع و عرضه انجام می شود و دارای ارزش اقتصادی است.

وی تاکید کرد: استفاده موفقیت آمیز از ایده های نو در ایجاد ارزش جدید در نوآوری رخ می دهد و بسیاری از کسب و کارها به این دلیل موفق نمی شوند که نگاه ارزش اقتصادی ندارند.

این صاحب نظر در زمینه نوآوری بازار و توسعه کسب و کار با تاکید براینکه نوآوری سطوح مختلف دارد، آن را شامل نوآوری بنیادی (رادیکال) یا نوآوری تدریجی، نوآوری در فرایند، محصول و خدمت، مفهوم و مکان و نوآوری فناورانه و غیرفناورانه معرفی کرد.

بختیاری افزود: نوآوری یک فرایند است نه اتفاق که باید به صورت صحیح پیاده سازی شود.

وی در توضیح ویژگی مشاغل آینده گفت: مشاغل آینده تکرارپذیر و مقیاس پذیر هستند، سرعت رشد بالایی دارند و پیچیده شده اند و همچنین مشاغل آینده از نظرات مشتریان و شخصی سازی کردن محصولات بیشتر استفاده می کنند.

این دکتری فناوری ادامه داد: مشاغل آینده مبتنی بر نیروی انسانی متخصص بدون مرز جغرافیایی هستند و شبکه قوی تری دارند.

بختیاری با تاکید براینکه مشاغل با محصول متفاوت برنده هستند، اظهار کرد: در مشاغل آینده محصولات متفاوت نسبت به مشاغل خوب برنده تر هستند.

وی با تاکید بر رشد فزاینده فناوری، خاطرنشان کرد:  کسب و کارهایی در آینده موفقند که رشد سریع داشته باشند .

این صاحب نظر در زمینه نوآوری بازار و توسعه کسب و کار، در تعریف نوآوری باز گفت: مفهوم و واژه نوآوری باز اولین بار توسط هنری چسبرو استاد دانشگاه کالیفرنیا در سال ۲۰۰۳ استفاده شد.

بختیاری توضیح داد: نوآوری باز پارادایمی است که در آن فرض می شود بنگاه ها می توانند و باید از ایده های خارج و همچنین داخل بنگاه و راه های ورود به بازار خارج و داخل بنگاه به منظور توسعه و پیشرفت فناوری و بنگاه استفاده کنند.

وی با تاکید براینکه نوآوری همواره به بشر کمک کرده است، تاکید کرد: افراد باید در کسب و کارهای خود نوآوری باز را اجرا کنند. نوآوری توسعه کسب و کارها را به دنبال دارد و به جای تحقیق ارتباط و توسعه را ایجاد می کند.

بختیاری یادآور شد: جذب فناور به جای جذب نیرو نیز باید در دستور کار قرار می گیرد. در این مفهوم ما می خواهیم آهنربایی برای جذب بهترین ها باشیم.

به گفته این دکتری فناوری، نوآوری دارای ابعاد فرهنگی بسیاری است و برای موفقیت، فرهنگ نوآوری باز باید در کسب و کارها ایجاد شود. هر شخصی که می خواهد کسب و کارش بزرگ باشد باید ارتباط با بیرون و داخل آن مجموعه بیشتر و بیشتر شود.

بختیاری اظهار کرد: ۷۸ درصد شرکت های اروپایی  نوآوری باز را اجرا می کنند و اگر کسب و کارهای آینده به این سمت نروند حتما با چالش های فراوانی روبرو خواهند شد. مشاغل آینده به نگاه آینده نیاز دارند و بازار متعلق به کسانی است که ایده و محصول نو ارائه می دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha