• سه‌شنبه / ۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400070603776
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

توسط مرکز منش آذربایجان غربی

رویداد استارت آپی "گردشگری وصنایع دستی" در ارومیه برگزار شد

رویداد استارت آپی "گردشگری وصنایع دستی" در ارومیه برگزار شد

ایسنا/آذربایجان غربی به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان غربی رویداد استارت آپی "گردشگری وصنایع دستی" در ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، این رویداد با حضور ایده پردازان جوانان استان و با ایده های مختلف برگزار شد که پس از ارزیابی ها ۹ ایده در روز اول انتخاب شد  ودر روز دوم برای تیم های منتخب کارگاههای آموزشی همچون "تیم سازی و اصول کارتیمی" و "اصول وفنون مذاکره" و"بوم مدل کسب وکار" برگزار گردید. 
درروز سوم رویداد  نیز تیم های منتخب در حضور داوران و منتورهای رویداد که بصورت آنلاین برگزار گردید اقدام به ارائه محصول پیشنهادی و ایده  خود کردند پس از بررسی و اعلام نظر داوران ۳ تیم بعنوان تیم های برتر رویداد انتخاب شدند.

دکتر رستم زاده رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در افتتاحیه  این رویداد استارت آپی با بیان اینکه استارت آپ ها در تعاریف جهانی به کسب و کارهایی گفته می شود که حول محور فناوری شکل گرفته و پتانسیل بالایی برای رشد در آینده دارند، افزود: گردشگری یکی از صنایع سودآور جهان محسوب می شود و اختصاص یکی از رویدادهای استارت اپی به موضوع گردشگری، فرصتی است تا باارایه ایده های کاربردی در جهت رفع چالش توسعه تصاعدی گردشگری استان و حتی کشور ورود کرد. 

وی اظهار کرد: ایران با توجه به اینکه جز ۲٠ کشور جذاب جهان از لحاظ گردشگری است، اما متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت‌ها  و معرفی انگیزش آفرین از قافله توسعه صنعت گردشگری و توریسم عقب مانده است که یکی از بهترین و سریعترین راهها برای جبران این عقب ماندگی برگزاری رویداد های استارت آپی تخصصی در حوزه های متنوع مختلف گردشگری  است که می‌تواند راه گشای چالش‌های این صنعت باشد. 

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه باید نگاه ویژه تری به موضوع گردشگری در کشور داشته باشیم،  تصریح کرد: استارت آپ ها با استفاده از پتانسیل های موجود با تولید محتوای بین‌المللی برای جامعه هدف و کشورهای مختلف می توانند در صنعت گردشگری که یکی از اِلمانهای توسعه اقتصادی تلقی می شود، راهگشا باشند. 

رستم زاده با اشاره به اینکه شیوع کرونا، صنعت گردشگری در سراسر دنیا را با رکود مواجه کرد، اظهار کرد: کرونا برای استارت آپ ها فرصتی فراهم کرده تا با تکنیک‌های مختلف حوزه ها و بازارهای کاری خود را مشخص و از دل چالش‌ها تولید ثروت و درآمد زایی کنند. 

وی گفت: چالش کرونا می تواند فرصت ساز برای دوران پسا کرونا باشد بطوریکه با ایده های خلاق در حوزه گردشگری مجازی در ایام کرونایی می توان بسترسازی واقعی برای شناخت، معرفی و ایجاد علقه و جذبه از مناطق بکر گردشگری برای ایام پساکرونایی به شکل مجازی و یا غیرمجازی و واقعی و حتی ترکیبی داشت و این حوزه جدی تر در معرض واکاوی و ایده دهی و شناسایی ریز فرصتها قرار گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در خاتمه با اشاره به اهمیت اپلیکیشن ها خصوصا در حوزه گوشی همراه اظهار کرد: امروزه گوشی های همراه و برنامه های مدنظر ب رای آن نیازمند خلاقیت و ظرافت خاصی است که با خلق تمایز می توان ارزش آفرینی زیادی در این حوزه از ابعاد مختلف بوجود آورد.

حسنی معاون اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این رویداد  با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی یک اتفاق بسیار ارزشمندی در استان بود، افزود: وزارت ورزش و جوانان متولی ایجاد اشتغال و کارآفرینی نیست اما با توجه به ضرورت ایجاد شده این وزارت نیز در راستای کارافرینی و ایجاد اشتغال اقدام به راه‌اندازی مراکز نوآوری و شکوفایی (منش)  با همکاری جهاددانشگاهی کرد. 

وی خاطرنشان کرد: بدنبال راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی استان، انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل، صدور مجوز ۳۰ مرکز مردم نهاد فعال در حوزه اشتغال، همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و دوره سرباز مهارت با همکاری جهاد دانشگاهی از اقدامات موثر در راستای حمایت از کارآفرینی در استان است. 

حسنی بر ضرورت حمایت از مراکز نوآوری و شکوفایی تاکید کرد و افزود: مرکز نوآوری و شکوفایی در مرکز استان دایر است که و امیدواریم با تامین منابع مالی شاهد گسترش شعبات مختلف این مرکز در سطح استان باشیم تا جوانان بتوانند از امکانات این مراکز استفاده کنند.

در ابتدای این رویداد دکتر پورمحمود مدیر مرکز نو آوری و شتابدهی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با ارائه گزارش عملکرد مرکز منش اظهار کرد: انتخاب موضوعات و محورها بر اساس نیاز و اقتضایات جامعه و استان بوده و امیدواریم با اجرای خروجی مدار این رویدادها نقش اثرآفرین در توسعه استان در حوزه های مدنظر داشته باشیم.

وی گفت: امروزه دنیا شتابان به سمت دنیای مجازی و اصول حرفه ای کارآفرینی در این فضا در حرکت است.

پورمحمود افزود:برگزاری استارت آپها در حوزه گوشی های همراه از ابعاد مختلف جای کار دارد و در مرحله اول این حوزه می تواند بستر مناسب برای ورود به سایر حوزه ها تلقی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha