• سه‌شنبه / ۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400070603837
  • منبع : نمایندگی همدان

برش استانی سند مهندسی فرهنگی تدوین شد

برش استانی سند مهندسی فرهنگی تدوین شد

ایسنا/همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمدرضا احسانی روز سه شنبه ۶ مهر در مراسم معرفی و تجلیل از فعالان روستاهای قرآنی استان با تأکید براینکه کار در حوزه فرهنگ، نیاز به دیدگاه جامعی از حوزه‌های اجتماعی، مذهبی، اقتصادی و... دارد، گفت: فرهنگ استان همدان از قومیت‌ها و خرده فرهنگ‌های مختلف تشکیل شده و برای توسعه فرهنگی استان باید همه این موارد را در نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نیاز است برای تحقق این اهداف برنامه محور باشیم، تصریح کرد: کار سلیقه‌ای همیشه جوابگو نیست؛ در حوزه سیاست فرهنگی معمولاً دچار افراط و تفریط هستیم، به برخی حوزه‌ها توجه می‌شود و برخی بخش‌ها مورد غفلت قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: اگر در حوزه فرهنگ بتوانیم با برنامه حرکت کرده و هم‌افزایی و همکاری داشته باشیم، در سایر حوزه‌ها از جمله اقتصاد موفق خواهیم بود.

احسانی با بیان اینکه همه بخش‌ها باید در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرند، افزود: در این اداره کل، در کنار همه مؤلفه‌های فرهنگی، حوزه قرآن و عترت به صورت ویژه پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه قرآنی یکی از حوزه‌های ارزشمند است و متناسب با سایر حوزه‌ها، به دور از موازی کاری باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم، اظهار کرد: پرداختن به حوزه قرآن و عترت جهاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود از تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی خبر داد و گفت: با هدایت آیت الله شعبانی؛ نماینده ولی فقیه در استان و با همکاری دستگاه‌های مرتبط فرهنگی، این سنده آماده شده و برش استانی آن تا پایان مهرماه تصویب می‌شود.

احسانی افزود: پیش از این در شورای فرهنگ عمومی و شورای قرآنی در حوزه تأمین اعتبار و اجرایی کردن مصوبات مشکلاتی وجود داشت که با تصویب این سند، بخش عمده‌ای از این مشکلات حل خواهد شد.

وی در خصوص انتخاب روستاهای فعال قرآنی استان هم گفت: اولین دوره تجلیل از فعالان قرآنی به عنوان یکی از برنامه‌های حوزه قرآن و عترت برگزار شد و امیدوارم سال‌های آینده با کیفیت بالاتری اجرایی شود.

به‌گزارش ایسنا، در این مراسم از فعالان قرآنی ۱۴ روستای استان همدان تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha