• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۰۶:۵۱
  • دسته‌بندی: گزارش
  • کد خبر: 1400070603985
  • خبرنگار : 50257

پای دغدغه‌ها و نگرانی‌های صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی

ویدئو / صیانت، اسم رمز فیلترینگ می‌شود؟

ویدئو / صیانت، اسم رمز فیلترینگ می‌شود؟

ایده چند نماینده به نام صیانت از فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌ها، نخستین‌بار مدتی قبل در صحن علنی مجلس یازدهم مطرح شد. برخی گفتند غیرعلنی و در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود و نظرشان بر اصل هشتادوپنجمی شدنِ آن بود. بعد از کش‌وقوس‌هایی، حالا برخی نمایندگان از آغاز به کار کمیسیونی مشترک برای بررسی این طرح، از مهرماه خبر می‌دهند؛ آن‌هم در شرایطی که کرونا همچنان ادامه دارد و خیلی‌ها برای نجات از این وضعیت اقتصادی به کسب‌وکار اینترنتی روی آورده‌اند. اینترنت در دنیای امروز، یک امکان و آپشن محسوب نمی‌شود، بلکه ضرورتی همگانی است؛ ضرورتی که برای صاحبان مشاغلِ وابسته به آن، جنبه «حیاتی» دارد.

کاری از عماد نعمتی و سمیه ایمانیان

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۷ ۱۸:۰۵

چرا مغلطه میکنید، قرار نیست کسب و کار های اینترنتی تعطیل بشه ، قراره کاربران اینستاگرام به ایتا کوچ کنن و طبیعتا اونایی هم که کسب و کارشون توی اینستاگرامه قراره توی ایتا یا هر نرم افزار داخلی دیگه کار کنن، یکمم هم از خوبی های طرح بگید مثلا قراره سایتای شرط بندی و پورن از دسترس خارج شن

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۷ ۲۳:۵۴

سلام تشکر بابت تهیه این مستند، عالی بود. در مورد طرح صیانت هم کاملا مشخصه که با هیچ صنفی مشورت نشده. متاسفانه کشور ما در شرایط بسیار بدی قرار داره و فشار اقتصادی سنگینی به قشر های مختلف جامعه وارد شده. مشکل اصلی ما اقتصاد و گرانیه نه فضای مجازی و اینترنت. بیشتر از 80 درصد از کسب و کارها در فضای مجازی حضور دارن. حتی اونی که در مغازه خودش داره لباس میفروشه بیشتر فروشش در همون مغازه از طریق اینستاگرامه. نباید اجازه بدیم حتی این طرح بررسی بشه چه برسه به این که تصویب بشه.قطعا هر جا محدودیتی ایجاد بشه فساد و رانت شدیدی هم بوجود خواهد آمد. به جای تصویب این طرح ها بیایید و طرح هایی تصویب کنید که باعث ایجاد فساد و رانت بیشتر نشه. کاملا مشخصه این طرح به نفع یک عده خاصه. همون هایی که نمایندگان مجلس رو هم خریدن که با این طرح موافقت کنن. وگرنه نماینده ای که دلسوز مردمش باشه هرگز چنین طرحی رو تصویب نمیکنه.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۱ ۰۴:۰۸

نمیدانم چرا دراین مملکت همه چیز را میخواهند با بگیروببند درست کنند یه زمان سنتیهای قدیمی با تلویزیون مخالف بودند وپدرمن تعریف میکرد یکی از بزرگان مذهبی فامیل بعد از تماشای مشروب خوردن دریک فیلم خارجی صبح فردای آنروز تلویزیون را درحیاط خانه آبکشی میکند تاپاک شود این مسایل ادامه یافت تا امروز که ما دراقیانوسی از اطلتعات قرار داریم شما را به کرامت علم قسم بس کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۸ ۱۴:۵۲

اینها بجای این طرحهای صدمن یک غاز برای محدود کردن ملت، بهتر نیست کمی بفکر معاش، مسکن، واکسن، بیکاری، اعتیاد، ازدواج جوانان و هزاران مشکل دیگری که از سوء مدیریت و بی لیاقتی خود و دار و دسته‌شان گریبان گیر مردم بیچار این مملکت شده باشند؟!!! تا کی می شود بجای حل مسئله صورت مسئله را پاک کرد؟! گذشت آن زمان که اینگونه مسائل را حل می کردید! عصر، عصر ارتباطات است! مردم از این راه نتوانند ارتباط بگیرند می روند دنبال راه دیگر! نمونه‌اش صدا و سیما که با برنامه‌های بی محتوایش اکثریت ملت را بطرف شبکه‌های ماهواره‌ای سوق داد! مسلما طرح صیانت هم مردم را بسمت اینترنت ماهواره‌ای هل خواهد داد و باعث ورشکستگی و نابودی مخابرات ایران خواهد شد!