• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۰۰:۴۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400070704095
  • منبع : نمایندگی سمنان

همزمان با روز ملی روستا؛

۵۸ پروژه عمرانی در روستاهای استان سمنان به بهره برداری می رسد

۵۸ پروژه عمرانی در روستاهای استان سمنان به بهره برداری می رسد
روستای کلاته خیج_ شاهرود

ایسنا/سمنان مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان از برنامه ریزی برای افتتاح و بهره برداری از ۵۸ پروژه عمرانی همزمان با هفته روستا در روستاهای این استان خبر داد.

‍ مهدی صمیمیان مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اظهار کرد: ۵۸ طرح عمرانی و خدماتی به ارزش ۴۲۴ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال در روستاهای استان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۴۹ روستای استان سمنان با جمعیت ۵۷ هزار و ۲۲۰ نفر از مزایای افتتاح ۵۸ طرح عمرانی و خدماتی بهره‌مند می‌شوند.

وی با تقدیر از دستگاه های اجرایی فعال در مناطق روستایی اضافه کرد: ۵۸ طرح آماده بهره‌برداری در روستاهای استان سمنان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر مربوط به هشت دستگاه اجرایی استان است.

  سرپرست فرمانداری سمنان خاطرنشان کرد: ۶ طرح از مجموع ۵۸ طرح آماده افتتاح در روز روستا و عشایر در استان سمنان مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سه طرح مربوط به اداره‌کل اوقاف وامورخیریه استان، ۱۵ طرح مربوط به امور عشایری استان، ۹ طرح مربوط به سازمان جهاد کشاورزی استان، ۱۴طرح مربوط به دانشگاه‌ علوم پزشکی استان سمنان و چهار طرح نیز مربوط به نوسازی مدارس استان است.

وی تصریح کرد: ۶ طرح از مجموع ۵۸ طرح افتتاحی مربوط به اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) و یک طرح مربوط به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

 صمیمیان عنوان کرد: طرح‌های عمرانی افتتاحی روستاهای استان در روز ملی روستا و عشایر در زمینه‌های مختلف مانند تامین آب پایدار، بهسازی و آسفالت معابر، لای‌روبی قنات، احداث خط انتقال آب، اجرای طرح هادی، توسعه فضای آموزشی، اجرای طرح اقتصاد و اشتغال‌زا و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی است.

‍ مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه توسعه روستاها در اولویت برنامه‌ریزی‌های این استان قرار داد افزود: اجرایی شدن این برنامه با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است.

روز ۱۵ مهرماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و با هدف ارج نهادن به روستا و فرهنگ روستایی، به نام روز روستا، نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha