• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1400070704314
  • خبرنگار : 71431

اقدامات هلال احمر برای افغانستانی‌ها در مرز ایران

اقدامات هلال احمر برای افغانستانی‌ها در مرز ایران

رییس جمعیت هلال احمر اقدامات این جمعیت در قبال اتباع افغانستانی در مرزهای شرقی کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، شماری از ساکنان این کشور تصمیم به ترک این کشور گرفتند و در این میان یکی از جدی ترین مقصدها برای حضور یا حتی عبور ایران است. در همین راستا نیز کشورمان از همان ابتدا اقداماتی را در دستور کار قرار داد که با توجه به اینکه امور مربوط به اقدامات بشردوستانه همواره از سوی جمعیت هلال احمر انجام می‌شود، این جمعیت نیز وظایفی را در این خصوص عهده دار شد.

کریم همتی، رییس جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خدمات و اقدامات هلال احمر برای آوارگان افغانستانی در مرزهای مشترک با ایران گفت: با ورود آوارگانی که از افغانستان به سمت کشور ما می‌آمدند، این آمادگی ازسوی وزارت کشور و همه عوامل مدیریت بحران دیده و تمهیدات لازم اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در همین راستا تعدادی چادر، اقلام بهداشتی و امدادی و بسته های معیشتی را به مرز  ارسال کرد، اظهارکرد: البته این بار در خاک کشور افغانستان، جنگ به آن معنای رایج و همیشگی خود وجود نداشت که بخواهد بین مردم و متخاصمین جنگی درگرفته باشد. در واقع وضعیت اینطور نبود.


رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: بنابراین از افرادی که وارد مرز می‌شدند اعم از نظامی و غیر نظامی در اماکن موقتی که از سوی جمعیت هلال احمر تعبیه شده، مورد پذیرایی قرار گرفته و سپس با صلاحدید مراجع رسمی داخل افغانستان به کشورشان بازگردانده شدند. 

همتی درباره اینکه آیا جمعیت هلال احمر اردوگاهی برای حضور پناهجویان افغانستانی ایجاد کرده یا خیر به ایسنا گفت: ما اردوگاه به آن سبک و سیاق سابق را نداشتیم و دلایل آن را نیز شرح دادم. من شخصا از مرز نیمروز هم بازدید کردم و مراودات معمول ما در مرزها در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha