• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400070704464
  • خبرنگار : 90047

افزایش مشارکت ۴۰ درصدی شرکت‌ها برای اعزام کارگران به مسابقات جهانی یونان

رمضی: مهم‌ترین مشکل ما تضعیف قوانین بالادستی است

رمضی: مهم‌ترین مشکل ما تضعیف قوانین بالادستی است

رییس فدراسیون آماتوری ورزش کارگری گفت: مهم‌ترین مشکل ما تضعیف قوانین بالادستی حمایتی است، هرچند قوانین خوبی تدوین شد، اما چند سالی است که در این بخش ضعف داریم.

به گزارش ایسنا، جواد رمضی، رییس فدراسیون آماتوری ورزش کارگری در یک نشست خبری اظهار کرد: سومین دوره مسابقات جهانی شرکت‌ها قرار بود خردادماه برگزار شود که به دلیل کرونا به مهرماه انتقال پیدا کرد، در اولین حضورمان در مسابقات جهانی شرکت‌ها در فرانسه که بیش از ۲۵ کشور حضور داشت با کسب ۳۱ مدال، در جایگاه سوم قرار گرفتیم. در سومین دوره مسابقات جهانی شرکت‌ها که مسابقات از ۱۴ تا ۱۸ مهر برگزار می‌شود، بیش از ۳۵ کشور و چهار هزار ورزشکار در ۲۸ رشته ورزشی حضور دارند که کاروان ایران با عنوان "جهادگران تولید" در ۶ رشته ورزشی با ۱۴ تیم و با حمایت ۹ شرکت واحد تولیدی و صنعتی در مسابقات شرکت خواهد کرد.

او از دوومیدانی، فوتبال، والیبال ساحلی، تنیس روی میز، شنا و دارت به عنوان رشته‌های اعزامی در این دوره از مسابقات نام برد.

رمضی خاطرنشان کرد: به عنوان کارشناس آن چه که برای من اهمیت دارد مشارکت بیش‌تر شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی برای اعزام ورزشکاران کارگر به مسابقات جهانی است که این دوره از مشارکت ۴۰ درصدی شرکت‌ها برخوردار بودیم.

رییس فدراسیون آماتوری ورزش کارگری ادامه داد: در سال جاری ۳ رویداد بین‌المللی برای ورزش کارگری پیش‌بینی شده بود که به دلیل کرونا مسابقات جهانی ایتالیا به سال آینده موکول شد که سعی داریم با کاروان بزرگ‌تری در سال آینده در مسابقات جهانی کارگری شرکت کنیم.

وی تصریح کرد: در آبان مس سرچشمه کرمان به عنوان نماینده کارگری عازم مسابقات جهانی فوتبال شرکت‌ها می‌شود.

رییس فدراسیون ورزش کارگری درباره جوایز در نظر گرفته برای مدال آوران مسابقات افزود: سیاستی که در اعزام‌ها داریم جوایز ورزشکارانی که به مسابقات جهانی کارگری اعزام می‌شوند از طریق وزارت ورزش و وزارت کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود و جوایز مسابقات جهانی شرکت‌ها از طریق شرکت‌ها پرداخت می‌شود.

او ابراز امیدواری کرد که کاروان ایران جایگاه قبلی خود را در مسابقات جهانی شرکت‌ها تکرار کند و خاطرنشان کرد:  شرایط در این دوره سخت‌تر است. شرایط تمرینی به دلیل کرونا آمادگی ورزشکاران را تحت تاثیر قرار داده است و امیدواریم جایگاه قبل را تکرار کنیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مشکل ما تضعیف قوانین بالادستی حمایتی است، هرچند قوانین خوبی تدوین شد، اما چند سالی است که در این بخش ضعف داریم.

رمضی گفت: حذف تبصره ماده ۳۸ از قانون مالیات بر افزایش افزوده ضربه بزرگی به ورزش کارگری وارد کرد که انگیزه ورزشکاران را از بین برده که اصلاح آن مستلزم این است که مراجع رسمی تصویب کنند.

او هم‌چنین به کسب سه کرسی جهانی در دوره گذشته اشاره کرد و افزود: در دوره قبل که تیم ایران شرکت کرد توانستیم یکی از کرسی‌های جهانی را کسب کنیم و در این دوره نیز کاندیدای سه کرسی در حوزه‌های فوتبال، جودو و ژیمناستیک شده‌ایم که امیدواریم این کرسی‌ها را کسب کنیم. البته کار سختی داریم، اما یکی از اهداف ما کسب کرسی‌های بین‌المللی است.

وی در پایان درباره تعداد ورزشکاران اعزامی به سومین دوره مسابقات جهانی شرکت‌ها گفت: در این دوره ۷۰ نفر به عنوان ورزشکار، ۲۵ نفر کادر فنی و مابقی نیز به عنوان نمایندگان شرکت‌ها و همراه در سومین دوره مسابقات جهانی کارگران شرکت‌ها حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha