• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400070704492
  • خبرنگار : 50184

افتتاح آکادمی چوب در کرمانشاه/ اینجا چوبهای پوسیده روح می‌گیرند

افتتاح آکادمی چوب در کرمانشاه/ اینجا چوبهای پوسیده روح می‌گیرند

ایسنا/کرمانشاه نماینده سازمان روز جهانی چوب در ایران از راه اندازی دفتر نمایندگی این سازمان و آکادمی چوب در کرمانشاه خبر داد.

علیرضا باوند پور هنرمند منبت کار و پیکرتراشی روی چوب کرمانشاهی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به راه اندازی دفتر نمایندگی سازمان روز جهانی چوب در کرمانشاه، اظهارکرد: این دفتر به عنوان یک آکادمی چوب کار آموزش، توسعه و ترویج هنرهای دست ساز رشته های چوب و منبت را انجام می دهد.

وی افزود: موقعیت کوهستانی و وجود جنگل ها و درختان زیاد در کرمانشاه باعث شده تا از دیرباز صنایع دستی ساخته شده با چوب در آن رونق داشته باشد و هم اکنون نیز تعداد علاقمندان زیادی به این رشته ها در استان وجود دارند.

این هنرمند صنعتگر کرمانشاهی ادامه داد: درحال حاضر تعداد زیادی از علاقمندان به رشته های منبت و پیکرتراشی روی چوب در این آکادمی آموزش می بینند.

وی از اجرای سبک جدیدی از خلق هنر از چوب در این آکادمی خبرداد و گفت: ما به جای استفاده از چوب های سالم و زنده، از چوب های کِرم خورده و پوسیده برای خلق آثار خود استفاده می کنیم که با این اقدام به چوب های بلامصرف، ارزش افزوده داده و از آنها طرح و اثر ایجاد می شود. 

باوندپور با بیان اینکه برای ساخت  آثار خود از هرنوع چوبی با هر جنسی استفاده می کند، گفت: چوب های مورد نیاز خود را از کنار رودخانه ها، باغ هایی که آنها را هرس می کنند و ... با قیمت ارزان تهیه و آثار زیبایی را از آنها خلق می کنیم.

این هنرمند صنعتگر کرمانشاهی در ادامه با بیان اینکه هنر منبت و پیکرتراشی روی چوب از هنرهای سخت و جذاب است، ادامه داد : اگر کسی علاقمند باشد و بتواند به صورت حرفه ای این رشته ها را یاد بگیرد، می تواند از قِبَل آن در آمدزایی خوبی داشته باشد.

وی در پایان از برگزاری یک رویداد مهم چوب در کرمانشاه در  آینده ای نزدیک خبرداد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha