• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400070704648
  • خبرنگار : 50182

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

به ازای هر 1250 کرمانشاهی یک "صندلی سینما" داریم/تا استاندارهای جهانی 200 سینمای دیگر می‌خواهیم

به ازای هر 1250 کرمانشاهی یک "صندلی سینما" داریم/تا استاندارهای جهانی 200 سینمای دیگر می‌خواهیم

ایسنا/کرمانشاه مراسم روز ملی سینما، در محل تالار وحدت کرمانشاه برگزار و از تعدادی از فیلمسازان استان بویژه فیلمسازان حوزه دفاع مقدس تجلیل شد.

مهدی ربانی نژاد معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم روز ملی سینما که امروز (هفتم مهر) در محل تالار وحدت برگزار شد، با بیان اینکه هر ساله مراسم روز ملی سینما ۲۱ شهریور برگزار می‌شود، گفت: این مراسم امسال در استان به دلیل شرایط بد کرونایی اندکی با تاخیر برگزار شد.

وی به اهمیت جایگاه سینما اشاره کرد و افزود: سینما نقش موثری در فرهنگ جامعه دارد و این فرهنگ است که زیربنای اصلی جوامع را تشکیل میدهد.

وی افزود: زمانی سینما به نقش و رسالت اصلی خود در فرهنگ سازی جامعه عمل می کند که در اختیار بشریت و مولفه های انسانی قرار گیرد و اگر این ابزار قدرتمند صرفا در اختیار اقتصاد قرار گیرد حاصلی جز فساد نخواهد داشت و اگر صرفا در اختیار سیاست و قدرت قرار گیرد هم حاصلی جز مسخ جوامع نخواهد داشت، بنابراین سینما زمانی موثر و مفید خواهد بود که در اختیار مولفه های انسانی قرار گیرد.

ربانی نژاد در ادامه به تشریح فعالیت فیلمسازی و سینماها در استان پرداخت و افزود: در شش ماهه ابتدای امسال ۹ فیلم و مستند در استان تولید شده است.

وی افزود: طی همین مدت ۴۸ عنوان فیلم در استان اکران شده و ۱۶ هزار نفر از این فیلم ها بازدید کردند.

ربانی نژاد به فعالیت سه آموزشگاه فیلمسازی در استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی فعالیت این آموزشگاه ها عملا نیمه تعطیل است.

وی افزود: همچنین ۹ موسسه فیلمسازی در استان فعال هستند که کرونا خسارت های بسیاری به آنها وارد کرده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به خسارت های وارده به دلیل شیوع کرونا به حوزه سینما اشاره کرد و افزود: تنها در استان کرمانشاه در مدت زمان شیوع کرونا درآمد ماهانه ۱.۵ تا ۱.۷ میلیارد تومانی سینماهای استان از دست رفت و این یعنی تحمیل ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت کرونا در حوزه سینمای استان.

وی به کمبود سینما در استان اشاره کرد و افزود: در کشورهای توسعه یافته به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک سالن سینمای ۱۰۰ نفره وجود دارد و با این احتساب ما حداقل به ۲۰۰ سینمای دیگر در استان نیاز داریم.

این مسئول گفت: در کشور هم به ازای هر 620 نفر یک صندلی سینما داریم و این درحالی است که این شاخص در استان وجود یک صندلی سینما به ازای هر 1250 نفر جمعیت است.

در پایان این مراسم از غلامرضا محمدی به عنوان پیشکسوت انجمن سینمای جوان استان و اشکان چاووشی، کیوان شمشیربیگری، میثم منیعی و پیمان فلاحی مدرسان فیلمسازی این انجمن تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از اصغر لایی، روح الله کردمیر و شمسی وفایی به عنوان فیلمسازان دفاع مقدس که فیلم های آنها در جشنواره های ملی و بین المللی حضور یافته تقدیر شد.

در این مراسم  همچنین از یاسین ظهرابی، عابدین محمدی، قدرت الله پورحاتمی و محمد منصوری هم به عنوان مدیران شرکت های فیلمسازی برتر تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha