• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400070704741
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۷ مهر

یک انتصاب، سه انتخاب و ....

 یک انتصاب، سه انتخاب  و ....

انتصاب رییس جدید سازمان صداوسیما از سوی رهبری، مصوبات امروز جسله هیات دولت، اربعین ۱۴۰۰ و...از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، انتصاب پیمان جبلی به عنوان رییس جدید سازمان صداوسیما در حکمی از سوی رهبر انقلاب اسلامی در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

با پایان یافتن دوره مسئولیت علی‌ عسکری در سازمان صداوسیما، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر از تلاش های خستگی‌ناپذیر ایشان، در حکمی پیمان جبلی را به ریاست آن سازمان منصوب و بر مواردی همچون «ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی»، «هدایت فرهنگی»، «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی»،«پراکندن امیدو نشاط» و «ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی» به‌عنوان اولویت‌های کاری رسانه ملی در دوره جدید تأکید کردند.

پیام های تبریک به رییس جدید رسانه ملی را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

نقش‌آفرینی هوشمند رسانه ملی بیش از گذشته مورد توجه و حمایت قرار بگیرد

قالیباف به جبلی تبریک گفت

تبریک رئیس جمهور به رئیس جدید سازمان صدا و سیما

***

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات اروپایی و آمریکایی نوشت که آمریکا اخیرا وارد مذاکراتی با چین شده است تا خرید نفت خام از ایران را کاهش دهد.

این باور وجود دارد که خرید نفت ایران توسط شرکت های چینی، با وجود تحریم های آمریکا، به اقتصاد ایران کمک کرده است؛ تحریم هایی که طراحی شده اند تا جلوی این فروش ها را بگیرند و بر ایران اعمال فشار کنند تا برنامه هسته ای اش را متوقف کند. 

این درحالیست که وزارت امورخارجه چین در واکنش به گزارش ها مبنی بر درخواست واشنگتن از پکن برای کاهش واردات نفت از ایران تاکید کرد که آمریکا می بایست دست از مجازات های فرا مرزی خود علیه اشخاص و کشورهای ثالث و اعمال قانون علیه آنها بردارد.

اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی در چهل و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد واکنش نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد این سازمان را در پی داشت.

به گزارش ایسنا، نماینده کشورمان در پاسخ به اتهام های بی اساس رژیم صهیونیستی علیه کشورمان تصریح کرد: این واقعیت که یک موجودیت ذاتاً شرور که تشکیل آن وابستگی تام به اشغالگری، قتل عام، تروریسم، تجاوز و خونریزی بوده است جرات می کند از جایگاه شورای حقوق بشر برای دروغ پراکنی و نفرت انگیزی سوءاستفاده کند نمونه بارز عادی سازی شرارت و خباثت شیطانی است .

همچنین در حاشیه مذاکرات رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان با مقامات روس اتم در مسکو، محمد اسلامی با اشاره به تاخیر ۲۲ ماهه در زمان بندی ساخت و راه‌اندازی دو پروژه نیروگاهی گفت: امیدواریم با زمان بندی که در این دور مذاکرات تفاهم می کنیم بتوانیم مانع از ادامه این تاخیر و جبران آن شویم.

مصوبات هیات وزیران در جلسه امروز هیات دولت هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

هیئت دولت در این جلسه به استانداران منتخب استان های لرستان، فارس و زنجان رأی اعتماد داد و آیین نامه مربوط به مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت تصویت کرد.

در ادامه همین جلسه، سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه آمادگی و تمایل خوبی در کشورهای مختلف برای گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران به چشم می‌خورد،گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی زمینه بسیار مناسبی برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه و دیگر کشورها است.

رئیس جمهور همچنین در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون موافقتنامه انتقال محکومین بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه» مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه‌های دادگستری و امور خارجه ابلاغ کرد.

اظهارات سخنگوی صنعت برق مبنی بر  مصرف بیش از ۸۵ درصد مشترکین دو برابر الگوی مصرف واکنش برخی نمایندگان را در پی داشت.

غلامرضا شریعتی رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که  در تابستان سال جاری که روزی ۴ ساعت قطعی برق داشتیم چگونه مردم دو برابر الگوی مصرف از برق استفاده کرده اند؟ افزود:‌ چطور در سال گذشته که دما در همین حدود بود و مردم از همین سیستم های سرمایشی استفاده می کردند شاهد مصرف فراتر از الگوی مصرف نبودیم؟ چرا مردم باید با وجود قطعی های مکرر برق در تابستان چندین برابر پول برق بپردازند؟

در همین رابطه هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید تعریف الگوی مصرف در هر منطقه شفاف شود و مردم بدانند بر اساس کدام الگو دو برابر بیشتر مصرف برق داشته اند.

موضوع بازگشت زائران اربعین به کشور و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوی گیری از گسترش ویروس کرونا هم از مباحث خبری امروز بود. 

در همین رابطه سید مرتضی خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه باید از تمام زائرین اربعین حسینی (ع) تست PCR دریافت شود، گفت:چیزی به عنوان معاینه چشمی کرونا وجود ندارد. همانگونه که وزیر محترم کشور هم تاکید کردند که در بازگشت زائرین اربعین حسینی از همه این عزیزان تست PCR گرفته خواهد شد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

نباید به راحتی از اهمال کاری مدیران نسبت به زائران اربعین عبور کرد

روش صحیح ورود زائرین اربعین به داخل کشور انجام تست PCR می باشد

کاسبان تحریم پیاده روی اربعین باید مشخص شوند

ستاد کرونا برای بازگشت ایمن زائران برنامه داشته باشد

اربعین باید در طول قرن‌ها پرشکوه‌ بماند

***

به گزارش تاریخی ایسنا به مناسبت چهلمین سالروز ترور آیت الله سیدعبدالکریم هاشمی نژاد معروف به سید حبیب هم از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha