• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400070704984
  • خبرنگار : 99999

کشته شدن 100 نفر در درگیری نیروهای یمنی و شبه‌نظامیان منصورهادی در مأرب

کشته شدن 100 نفر در درگیری نیروهای یمنی و شبه‌نظامیان منصورهادی در مأرب

منابع خبری از کشته شدن حدود 100 نفر در درگیری نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با شبه نظامیان دولت مستعفی به ریاست عبدربه منصور هادی در جنوب مأرب خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، حدود 100 نفر در درگیری بین نیروهای یمنی و شبه نظامیان طرفدار دولت مستعفی در جنوب مأرب کشته شدند.
شبکه خبری الجزیره که این خبر را به نقل از منابع نظامی در یمن منتشر کرد، به تعداد دقیق تلفات هر یک از طرفین نپرداخته است.
نبرد آزادسازی استان مهم مأرب واقع  در شرق استان صنعاء از سال گذشته آغاز شده است و اکنون اغلب مناطق آن تحت کنترل نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی درآمده است.
مأرب که کانون اصلی درگیری‌های زمینی بین نیروهای یمنی و شبه نظامیان ائتلاف سعودی است، به دلیل منابع انرژی فراوان و نقش آن در تامین انرژی مناطق مختلف یمن از اهمیت راهبردی برخوردار است.
مأرب در واقع جزء آن دسته از استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است و به همین دلیل قلب تپنده انرژی در یمن محسوب می شود و بیشترین ذخایر نفتی این کشور را در خود جای دارد.
اهمیت مأرب تا آنجایی است که تسلط کامل آن به منزله آزادسازی هر وجب از خاک یمن و خنثی‌سازی همه نقشه‌ها و قطع دست آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۸ ۰۶:۴۴

به امید پیروزی،رزمندگان یمنی،و نابودی مادرنا امنی عالم،آل سعود،انشااله

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۸ ۰۹:۴۹

انشاالله مردم یمن از دست صهیونیسم و افکار صهیونیستی نجات پیدا کنند و کشور دست مردم یمن برسه شر دشمنان خارجی از سرشان رفع بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۸ ۱۱:۳۸

انشاء الله آزاد بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۸ ۱۱:۴۰

درود بر ملت یمن و انصارالله مقاوم که خای در چشم دشمنان مقاومت هستند و مرگ بر اسراییل وحشی و امریکای وحشی.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۸ ۱۸:۴۶

انشااللاه به زودي تمامی خاک یمن آزاد می‌شود با کمک خداوند مهربان و با دستان مردمان مسلمان یمن انصاراللاه و به کوری آمریکا اسراعیل وعربستان...تمام