• پنجشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400070805262
  • خبرنگار : 71475

هنیه: بایدن و بنت هیچ راهکار سیاسی را برای مسئله فلسطین نمی‌پذیرند

هنیه: بایدن و بنت هیچ راهکار سیاسی را برای مسئله فلسطین نمی‌پذیرند

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، گفت، رئیس‌جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی "هیچ راه حل سیاسی را نمی‌پذیرند، حتی اگر کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ باشد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه تلویزیونی با شبکه هابر ترک گفت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نفتالی بنت ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هیچ راه حل سیاسی را برای مساله (فلسطین) نمی‌پذیرند، حتی اگر  کشور فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ باشد و انتخاب آن دو تغییر چندانی در جریان اشغالگری ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: دولت اسرائیل به سیاست اشغالگری، غصب زمین و نقض حقوق مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه ادامه می‌دهد.

هنیه ادامه داد: ما معتقد نیستیم که چیزی در سیاست آمریکا در قبال اسرائیل تغییر کند.

وی  در مورد "توافقنامه های صلح" که بین کشورهای عربی و دشمن صهیونیستی منعقد شد، تاکید کرد که جنبش وی "با تأسف به این نزدیکی روابط می‌نگرد."

هنیه افزود: "برخی از کشورهای عربی معتقدند که مشروعیت آنها به ایالات متحده گره خورده است و این کشورها همچنین بر این باورند که راهیابی به ایالات متحده از تل آویو می‌گذرد، اما این واقعیت را منعکس نمی‌کند."

رئیس حماس افزود، روابط دولت‌های عربی با اشغالگران به معنای پذیرش رژیم اسرائیل و همچنین توافقنامه های عادی‌سازی از سوی ملت‌های عرب نیست.

از سوی دیگر، منابع خبر دادند، رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای شدید اللحن از طریق میانجی مصری، به جنبش مقاومت اسلامی (حماس) درباره "سرانجام حمایت از تظاهرات خشونت آمیز و مقابله با نیروهای ارتش" این رژیم هشدار داد.

در این پیام آمده است، اگر حماس همچنان به التهاب اوضاع در کرانه باختری و نوار غزه ادامه دهد، هزینه سنگینی خواهد پرداخت. اسرائیل  حماس را به حمایت از تظاهرات خشونت آمیز و مقابله با ارتش آن و حملات فردی از طریق چاقو  و زیر گرفتن متهم کرد.

 بر اساس این نامه، تل آویو همچنین تهدید کرد که تمام تسهیلات اعطایی به نوار غزه، از جمله فضای ماهیگیری دریایی و گذرگاه‌ها را لغو می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha