• پنجشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400070805297
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبرداد:

آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان در اردبیل/ تزریق ۸۵۲ هزار دز واکسن در استان اردبیل

آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان در اردبیل/ تزریق ۸۵۲ هزار دز واکسن در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: کار واکسیناسیون گروه دانش‌آموزی در استان اردبیل همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

شهرام حبیب‌زاده ۸ مهرماه در جلسه ستاد کرونا در اردبیل اظهار کرد: شرایط مناسبی را در مهار بیماری کرونا در موج پنجم شاهد هستیم به گونه‌ای که مجموع بیماران کرونایی اعم از بستری بیمارستان‌ها و موقت به کمتر از ۳۵۰ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: در کنار فروکش کردن موج پنجم بیماری کرونا، سرعت واکسیناسیون نیز در استان اردبیل مطلوب است و در گروه‌های سنی مختلف از ۶۰ سال به بالا گرفته تا گروه سنی بالای ۱۲ سال کار واکسیناسیون با روند مناسب و به طور متوسط با پوشش ۴۵ درصد در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تزریق ۸۵۲ هزار دز واکسن اشاره کرد و گفت: تأمین واکسن برای استان به صورت هفتگی و به میزان کافی انجام می‌شود و ما در مراکز واکسیناسیون با تجمع کمتر و حضور بدون صف مردم را شاهد هستیم تا کار واکسیناسیون برای گروه‌های سنی مختلف به راحتی انجام شود.

حبیب‌زاده افزود: ما توان تزریق ۳۰ هزار دز واکسن روزانه را داریم و همین روند را با سرعت در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال انجام می‌دهیم تا دانش‌آموزان خود را برای تحصیل حضوری در آبان ماه آماده‌تر کنند.

وی از والدین دانش‌آموزان خواست تا با همراهی فرزندانشان برای واکسیناسیون به نزدیکترین مراکز محل سکونت خود مراجعه کرده و در این فرآیند ایمن‌سازی مشارکت کنند.

حبیب‌زاده اظهار امیدواری کرد کار ایمن‌سازی ۷۰ درصد به بالا تا آخر آبان ماه در استان اردبیل به انجام برسد و افرادی که دو دز واکسن خود را دریافت کردند، می‌توانند با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت کارت واکسیناسیون دریافت کرده تا از خدمات اجتماعی بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطر نشان کرد: ضرورت و الزام واکسیناسیون در دو مرحله برای ایمن‌سازی بیشتر مورد تاکید و توجه است و امیدواریم همه افراد جامعه با احساس مسئولیت در قبال سلامت دیگران در این فرآیند مشارکتی فعال‌تر داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha