• پنجشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400070805386
  • خبرنگار : 30165

در اولین جلسه کمیته راهبری مراکز نوآوری سلامت تاکید شد

تهیه مدل متناسب با وضعیت فناوری در حوزه مراکز فناوری سلامت کشور

تهیه مدل متناسب با وضعیت فناوری در حوزه مراکز فناوری سلامت کشور

رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت با بیان این که اولین جلسه کمیته راهبری مراکز نوآوری سلامت با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌­ریزی جهت انجام اقدامات موثر در حوزه مراکز نوآوری سلامت کشور برگزار شد، گفت: مراکز نوآوری سلامت حلقه مفقوده اکوسیستم نوآوری و فناوری هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا منظم در نخستین نشست کمیته راهبری مراکز نوآوری سلامت که با حضور اعضای کمیته دکتر پورعباسی، دکتر دهقان، دکتر متولیان، دکتر دادگر، دکتر میر چراغی، دکتر حسین زاده و فاطمه خیراللهی در دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن بیان اهمیت ایجاد مراکز نوآوری در اکوسیستم فناوری گفت: با توجه به نیاز کشور به جذب ایده­‌های خلاق و حمایت از نوآوری‌ و همچنین ضرورت ایجاد زیر ساخت‌­ها و زیست‌بوم‌­های موثر در توسعه و تجاری‌­سازی محصولات حوزه سلامت؛ مراکز نوآوری می‌توانند در توسعه بنیادی دانش و در نهایت تبدیل آن به ثروت نقش مهمی ایفا کنند.

وی با اشاره به این‌که اولین جلسه کمیته راهبری مراکز نوآوری سلامت با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌­ریزی جهت انجام اقدامات موثر در حوزه مراکز نوآوری سلامت کشور برگزار شده است، گفت: این مراکز در قالب ارائه خدمات موثر به‌صورت پذیرش، رشد، تربیت، هدایت و راهبری فناوران و شرکت‌های نوپا و همچنین جلب مشارکت سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌های تخصصی فعالیت می‌کنند.

دکتر منظم بر تعیین رویکردهای تخصصی و کیفی در خصوص مراکز نوآوری موجود و همچنین نحوه بررسی درخواست‌های جدید تاکید کرد.

دکتر پورعباسی رئیس کمیته راهبری مراکز نوآوری سلامت نیز سابقه حضور افراد در اکوسیستم فناوری را عامل مهم در دستیابی به یک تفکر ذهنی مشترک میان اعضا دانست و تهیه مدل و شاخص‌های متناسب با وضعیت فناوری در حوزه مراکز فناوری سلامت کشور را از اولویت‌های این کمیته قلمداد کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، فرآیندها، برنامه‌ها و اقدامات آتی این کمیته در خصوص درخواست‌های واصله مرتبط با مراکز نوآوری سلامت در جریان جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha