• پنجشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1400070805459
  • منبع : فضای مجازی

پیام تسلیت باقری لنکرانی برای درگذشت طریقت منفرد

کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم، برای درگذشت طریقت منفرد، وزیر بهداشت دولت دهم، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام باقری لنکرانی بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون                                                          

درگذشت برادر ارزشمند و پزشک انقلابی و متعهد و مدیر لایق و جهادی مرحوم دکتر محمد حسن طریقت منفرد را به خانواده محترم ایشان و همه همکاران و همسنگران این برادر مومن و پرتلاش تسلیت عرض میکنم.

دکتر طریقت با اینکه از خانواده ای متمول بود اما با زحمت بسیار و با درامدی که از شاگردی مترو در آلمان کسب می کرد در سالهای قبل از انقلاب اسلامی در آلمان غربی آن زمان ، درس خواند و به مراتب بالای تخصص رسید و در این راه آنقدر پیشرفت که بلافاصله به استخدام دانشگاه درآلمان در امد .

اما ایمان سرشار او و دلبستگی بی حد او به امام رضوان الله تعالی علیه و  انقلاب اسلامی  ، او را از موقعیت های جذابی که در آلمان داشت رهانید و به ایران اسلامی بازگردانید و در همه صحنه های انقلاب اسلامی از جنگ تا پس از با مجاهدتی خستگی ناپذیر ورویکردی عدالت محور و علاج جویانه به خدمت به محرومین پرداخت .

تلاشهای او در  اصلاح ساختار ساختار تامین اجتماعی و استیفای حقوق کارگران ، طراحی مدل خدمت به مددجویان کمیته امداد و اجرای عملیاتی نظام ارجاع ، در مبارزه با فساد ، در اصلاح و تنقیح قوانین  نظام سلامت و بالاخره در ترویج طب ایرانی کارنامه ای پرافتخار برای او در خدمت به انقلاب اسلامی رقم زده که اینها تنها شمه ای ازآن همه تلاش است .

پافشاری او بر عدالت و حقوق محرومین و رویکرد فسادستیز او و بالاتر از همه  پایبندی مومنانه او  به ارزشهای دینی و نظام ولایی مثال زدنی بود.

دکتر طریقت مرد دوربین و چاپلوسی نبود . او هر جا باری را در دفاع از انقلاب و محرومین  بر زمین میدید متواضعانه بر کمر میگرفت و درگذشت نابهنگام او نیز در همین راه بود .

فقدان این مرد بزرگ بسی سخت است . انشالله خدای متعال با اولیای طاهرینش محشور فرماید و بر علو درجاتش بیفزاید .

دکتر کامران باقری لنکرانی

استاد ممتاز داشنگاه علوم پزشکی شیراز»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha