• جمعه / ۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400070905706
  • خبرنگار : 71626

شعر دهه ۷۰ در «وزن دنیا»

شعر دهه ۷۰ در «وزن دنیا»

شماره‌ هفدهم‌ ماهنامه‌ «وزن دنیا» با تیتر «طلا یا مس» منتشر شد.

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین شماره «وزن دنیا» مروری است بر جریان شعر دهه‌ ۷۰، سه دهه بعد از ظهور آن و همچنین پرونده‌ای در مورد کارنامه‌ شعری نوذر پرنگ.

در این شماره‌ «وزن دنیا» می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و کردستان شعر بخوانیم.

علاوه‌بر شعر این استان‌ها، بخش ویژه‌ این شماره بازتاب‌دهنده‌ شعرِ شاعران افغانستان است و بخش کارگاه وزن دنیا، منعکس‌کننده شعر مخاطبان مجله است.

در بخش «تعریف و تبصره» این شماره‌ پرونده‌ای درباره‌ جریان شعر دهه‌ ۷۰ می‌خوانیم.

از نویسندگان این پرونده می‌توان به مهرداد خدیر، محمد آزرم، امیر احمدی آریان، یزدان سلحشور، لادن نیکنام، سیدفرزام حسینی و سهند آدم‌عارف اشاره کرد.

همچنین در این بخش در میزگردی با حضور عنایت سمیعی، حافظ موسوی، مهرداد فلاح، رزا جمالی و شهریار خسروی بررسی انتقادی درباره جریان‌های شعری دهه‌ ۷۰ انجام شده است.

بخش «یاد بعضی نفرات» این شماره‌ با تیتر «شب‌شکن آینه‌پوش» پرونده‌ای‌ درباره‌ کارنامه‌ شعری نوذر پرنگ است؛ با نوشته‌هایی از مهدی فرجی، سعید مزروعیان، عالیه ‌یوسف‌فام، علی مسعودی‌نیا، پیمان طالبی و حسن علیشیری.

در بخش «صندوق پستی» نیز می‌خوانیم: «شاعری که در هیمالیا ناپدید شد» که یادبودی برای مهری جعفری به قلم علیرضا بهنام است.

سرمقاله‌ این شماره‌ هم با عنوان «با عدل به گذشته بنگر» توسط علی مسعودی‌نیا نوشته شده است.

شماره‌ هفدهم «وزن دنیا» با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی پوریا سوری و سردبیری علی مسعودی‌نیا در ١٨٨ صفحه و با قیمت ۶٠ هزار تومان در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان vaznedonya@ مراجعه و یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha