• جمعه / ۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400070905757
  • منبع : نمایندگی همدان

ضرورت یادگیری سواد رسانه‌ای برای مسئولان/ صدای مردم باید از صدا و سیما شنیده شود

ضرورت یادگیری سواد رسانه‌ای برای مسئولان/ صدای مردم باید از صدا و سیما شنیده شود

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: دانستن سواد رسانه‌ای برای مسئولان و پدر و مادرها یک ضرورت است چراکه فضای مجازی رابطه اجتماعی جدیدی را طراحی کرده و با واقعیت‌های جدیدی روبرو هستیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر همدان، با اشاره به اینکه یکی از مطالباتی که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیرشان بیان کردند جهاد تبیین است، اظهار کرد: امروز دشمن در فضای مجازی برای ایجاد یاس و ناامیدی ورود پیدا کرده و این فضا، فضایی شده است که واقعیت‌ها را دگرگون نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: فضای مجازی امروز هویت فرهنگی و ملی و مذهبی و دینی ما را مورد تهاجم قرار داده و همانگونه که رهبر معظم فرموند جوانان باید وارد فضای تبیین شوند و واقعیت‌ها را مبتنی بر مباحث اخلاقی بیان کنند، در حال حاضر دشمن در عقاید و آرمان‌های ما شبهه پراکنی می‌کند و جوانان باید در امید آفرینی و عرصه‌های عقلانیت و حکمت ورود پیدا کنند و مراقب باشیم مسائل مبتنی بر شهوات غلبه پیدا نکند.  

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه جوانان قبل از ورد به فضای تبیین باید به سواد رسانه‌ای توجه کنند، مطرح کرد: سواد رسانه‌ای برای مسئولان و پدر و مادرها یک ضرورت است چراکه فضای مجازی رابطه اجتماعی جدیدی را طراحی کرده و با واقعیت‌های جدیدی روبرو هستیم.

امام جمعه همدان افزود: رعایت اخلاق در مطالبه‌گری‌ها مسئله دوم است و باید آنرا شناخت و رعایت کرد و به عبارت دیگر در بحث تبیین، اخلاق جزء ضروریات است، همچنین مسئله سوم که باید به آن توجه کنیم تشکیل جبهه است و برای مبازره در میدان فضای مجازی با دشمن نیازمند ورود هدفمند هستیم.

وی در رابطه با انتخاب رئیس جدید صدا و سیما هم گفت: صدا و سیما باید هدایت فرهنگی و خانه تکانی برای تحقق آرمان‌ها داشته باشد و سخنان رهبر و امام انقلاب را در این زمینه محقق کند و هدایت فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد، همچنین این ارگان باید در تحقق رسالت فرهنگی نقش داشته باشد، منفعل نباشد، در عرصه هدایت فرهنگی فعال باشد، مطالبات مردم باید از صدا و سیما گفته شود و صدای مردم باید از صدا و سیما شنیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان درباره مسئله آذربایجان هم بیان کرد: همسایه شمالی ما توجه کند در زمین بازی صهیونیست‌ها وارد نشود و فریب آنها را نخورد چراکه کشور ما در عرصه‌های مختلف آمادگی دارد و هر چه قدر رژیم صهیونیستی به مرزهای ما نزدیک شود به پایان عمر خود نزدیک شده است.

وی در قسمتی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه به رحلت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: تنها قلب پیغمبر اسلام بود که توانست قرآن را تلقی کند و او را تبیین و تفسیر کند و اولین فضیلت قرآن، قلب پیامبر است که محل تجلی پروردگار عالم شده است و مسئله دوم خاتم‌النبی بودن ایشان است که پیغمبر را به عنوان خاتم رسل معرفی کرده است.

شعبانی‌موثقی ادامه داد: به عبارتی پیغمبر در خلقت، اول است و در هدایت بشر، آخر است و در عالم نمونه ندارد و خداوند مقام او را بزرگ می‌دارد و در قرآن او را رسول و نبی خطاب می‌کند و این عظمتی است که خدا برای پیامبر در نظر گرفته است.  

وی اضافه کرد: پیغمبر عبد مطلق است و از روی هوا و هوس حرف نمی‌زند و هر چه می‌گوید وحی الهی است، حضرت محمد(ص) از جنس مردم است و باعث شده خیلی از انسان‌ها از جهنم و جهالت ها نجات پیدا کنند، علاوه بر این باید سنت‌های پیغمبر، سبک زندگی و رفتار او با خانواده و فرزندان و جامعه را مطالعه کنیم چراکه امروز جامعه نیازمند به این روش‌هاست و پیامبر اسلام اسوه حسنه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha