• جمعه / ۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400070905758
  • خبرنگار : 71592

توصیه‌ سازمان ملل به عراق برای پرداخت غرامت به قربانیان داعش

توصیه‌ سازمان ملل به عراق برای پرداخت غرامت به قربانیان داعش
زنان ایزدی

نماینده ویژه سازمان ملل در امور خشونت جنسی در خشونت‌ها توصیه ‌هایی را برای اطمینان از اجرای قانون تصویب شده توسط پارلمان عراق برای حمایت از بازماندگان ایزدی و دیگر بازماندگان جنایات داعش ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه الحره نوشت، پارلمان عراق این قانون را در ماه مارس گذشته برای جبران خسارت قربانیان داعش در زمان اشغال مناطق وسیعی از عراق از سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ تصویب کرد.

پرامیلا پاتن، نماینده ویژه سازمان ملل در امور خشونت جنسی در درگیری‌ها گفت، دولت عراق باید به صدای بازماندگان و جامعه مدنی از همه گروه هایی که از حملات تروریستی داعش متاثر شده‌اند، گوش دهد.

وی تأکید کرد که طبق این قانون، درخواست جبران خسارت باید برای همه بازماندگان واجد شرایط از جمله کسانی که در کشورهای ثالث هستند وجود داشته باشد و در ارائه درخواست‌ها به صورت حضوری، آنلاین یا با کمک شخص ثالث یا سازمان دیگر منعی وجود نداشته باشد.

این مقام سازمان ملل همچنین از دولت عراق خواست بودجه‌ای را برای این قانون اختصاص دهد و متعهد شود که آن را به عنوان بخشی حیاتی از بازسازی عراق قرار می‌دهد.

اوت ۲۰۱۴ داعش صدها تن از ایزدی‌ها را در سنجار واقع در استان نینوا به قتل رساند و دهها تن را مجبور به فرار کرد و هزاران زن و دختر را به اسارت گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۹ ۱۴:۲۸

عراق اول غرامت جنکی مابدهد . مسئولین حق ایثارگرانرا مطالبه و پرداخت کنند. زودتر . خیلی ها حقشان را نگرفتند و مردند و خیلی ها نیز چشم انتظار حقوق بر حقشان هستند. مسئولینبدانند امروز ریاستشان مرهون جانبازی دیروز رزمندگان است . دست بجانبنید که گرفتار عذاب خدا نشوید.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۰ ۰۰:۱۳

هر کس روزی عضو داعش بوده باید اعدام بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۰ ۰۶:۰۳

خیلی مزحک گناه تو بکن توبه من ، داعش توسط که ساخته شد؟ ودر جهت منافع که جنگید؟ وحال غرامت هم عراق بپردازدبپردازد این هم شد یک گوشه از عدالت جهانی.