• جمعه / ۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400070905799
  • خبرنگار : 50310

امام جمعه خرم‌آباد:

با همت مضاعف مبتنی بر کارشناسی تحول همراه با جهش برای لرستان رقم می‌خورد

با همت مضاعف مبتنی بر کارشناسی تحول همراه با جهش برای لرستان رقم می‌خورد

ایسنا/لرستان امام جمعه خرم‌آباد ضمن آرزوی موفقیت برای استاندار جدید لرستان، گفت: امیدواریم با خرد جمعی، وحدت و همدلی و با به کار گیری افراد متعهد، متخصص، انقلابی و ولایتمدار، با همت و کار مضاعف مبتنی بر کارشناسی تحول همراه با جهش برای استان ما رقم بخورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز در خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد، اظهار کرد: پروردگار ما رحمت و فضل را بر خود واجب کرده است، هرکس از شما کار بدی از روی نادانی انجام بدهد و سپس توبه و خود را اصلاح و جبران کند، خداوند آمرزنده و مهربان است.

وی ادامه داد: برخی از گناهان از روی جهالت است، در لحظاتی هوا و هوس‌های دنیوی بر این افراد غالب می‌شود در این موقعیت که هم به ما نیاز به کمک یکدیگر داریم گران‌فروشی کرده، حرف‌های تفرقه‌آمیز می‌زند و ... و به هر حال هنگام ارتکاب به گناه به آن لذت و سود مختصر ولی پر زیان گناه در آن لحظه توجه کرده و عقلش مغلوب هوا و هوس دنیوی می‌شود، لذا چنین کسی جاهل و نادان است.

شاهرخی ادامه داد: چنین جاهل و نادانی که مرتکب گناه می‌شود، باید پاسخگوی ارتکاب گناهش باشد، جبران و اصلاح کند گناهی را که انجام داده اما چون این گناه در راستای دشمنی با خدا نبوده است، اگر توبه و اصلاح و جبران کند خداوند او را می‌آمرزد.

امام جمعه خرم‌آباد، تصریح کرد: در این دهه پایانی ماه صفر که رحلت جانسوز پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را در پیش داریم، باید نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) که با نگاه توحید، قسط و عدل را در جامعه گسترش داد و آزادی و خرید را برای بشر به ارمغان آورد تا پایه‌های ظلم و ستمی را از بیخ و بن برکند، اگرچه جسم مادی پیامبر(ص) در میان ما نیست، اما آیین و آموزه‌هایش بعد از ۱۴ قرن در کره خاکی با صدای بلند طنین انداز است.  

شاهرخی تصریح کرد: اعتقادات پیامبر اکرم(ص) بر سه محور افکار و اعتقادات و رفتار جامعه جاهلی عرب را در آن زمان به یک جامعه رشد و کمال یافته تبدیل کرد.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: کسی مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرد که خودش اهل مهربانی و کمک به دیگران باشد بنابراین به یکدیگر رحم کنیم تا مشمول رحمت الهی شویم.

وی افزود: شیطان متوجه درون و باطن ماست اگر در درون ما حب به مال، دنیا، حسادت و بخل باشد در همان‌جا لانه کرده و فرمانروایی می‌کند و تا انسان را خوار و ذلیل نکند ولی کن نیست.

شاهرخی عنوان کرد: در این روزها شاهد برخی اقدامات از سوی هنجارشکنان و کسانی که ایجاد ناامنی می‌کنند هستیم که نیروی انتظامی با جدیت و یا کمک دستگاه‌های نظامی و انتظامی پیگیر برخورد با متخلفین هستند که برخی دستگیر شده و برخی دیگر نیز دستگیر خواهند شد و قوه قضاییه استان نیز با همکاری مرکز با اینچنین متخلفینی با اشد مجازات برخورد خواهد کرد.

امام جمعه خرم‌آباد، تصریح کرد: حواشی انتخاب استانداران در دولت سیزدهم که از شهریورماه آغاز شد ازجمله در استان مطرح شد در نشریات و در بین نخبگان و فرهیختگان، احزاب و فعالان سیاسی و در فضای مجازی نیز در این باره مطالبی مطرح شد، کسانی عالمانه و دلسوزانه و همراه با منطق و استدلال و با رعایت آداب و اخلاق اسلامی نظرات خود را تبیین کردند که چنین روشی پسندیده بوده و برای ارتقا سطح فرهنگ عمومی نیز ارزشمند است.

وی افزود: روش دیگری که در آن رعایت آداب اخلاقی و شرعی مشاهده نشد نیز داشتیم، چنین شیوه‌های تخریبی مختلف کتاب و سنت است و کسانی که به تخریب شخصیت افراد بپردازند طبق وعده قرآن و سنت و روایات فرجام خوبی در انتظارشان نیست.

شاهرخی افزود: کاهش فضا ایجاد می‌شد که دروغ را هنرمندانه می‌گفتند اما وقتی در عمق متن فرو می‌رفتی به دروغ آن پی می‌برید که این قلم در راستای تفرقه‌افکنی در میان اقشار و گروه‌های انقلابی بود که در هر حال ما باید با جهاد فرهنگی و تلاش نخبگان و فرهیختگان بتوانیم نقد و بررسی را عالمانه و دلسوزانه و همراه با منطق و استدلال بیان کنیم.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: پس از بررسی‌های انجام شده دکتر فرهاد زیویار به‌عنوان استاندار لرستان از سوی هیئت دولت رأی اعتماد گرفته و معرفی شدند که برای وی موفقیت را از خداوند درخواست داریم که بتوانند به فضل الهی و با خرد جمعی و وحدت و همدلی و به کار گیری افراد متعهد و متخصص و انقلابی و ولایتمدار با همت مضاعف و کار مضاعف مبتنی بر کارشناسی تحول همراه با جهش برای استان ما رقم بخورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha