• جمعه / ۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400070905810
  • منبع : نمایندگی قزوین

امام جمعه قزوین:

مسئولان مشکلات مردم قزوین در عرصه‌های وقفی را مدیریت کنند

مسئولان مشکلات مردم قزوین در عرصه‌های وقفی را مدیریت کنند

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین گفت: مردم ما در شهرهای قزوین، الوند و زیاران با مشکلات موقوفه بودن زمین مواجه هستند و همانطور که اگر وقفی کاملاْ‌ مشخص و مستند است باید پذیرفته شود، از آن طرف هم مسئولان و مدیران وقف توجه داشته باشند که وقف بستری برای مشکل گشایی از اقتصاد جامعه و زندگی مردم است و نباید عرصه‌های وقفی برای مردم ایجاد مشکل و دردسر کند لذا از مسئولان تقاضا داریم تا این موضوع را مدیریت کنند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین اظهار کرد: هر جا در مقابل مستکبران محکم ایستادیم، ذلت آن‌ها را دیدیم و هرجا سازش کردیم، تلاش آن‌ها برای تسلط را دیدیم و الحمدالله خدا را شاکریم دولت، مجلس و قوه قضائیه‌ای داریم که تلاش می کنند مسکتبران را سر جای خود بنشانند و بر عزت و شوکت ایران اسلامی بیفزایند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به قزوین یادآور شد: روز بسیار پرکاری بود و الحمدالله راه تحول آفرین آیت الله رئیسی در قوه قضائیه توسط حجت‌الاسلام اژه‌ای با سرعت در حال پیگیری است و امیدواریم وعده‌هایی که دادند و تحولاتی که نشان دادند در دستگاه قضایی ایجاد شده و مقابله با سرچشمه‌های فساد را به صورت کامل‌تر شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: در مرزهای شمال غربی کشور برخی از همسایگان با مدیریت استکبار جهانی و دخالت رژیم منحوس صهیونیستی و ترکیبی از کشورهایی که وام‌دار آن کشورها هستند و عزت و اقتدار در مقابل استکبار جهانی ندارند،‌ اتفاقاتی را رقم می‌زنند ولی مانور نظامی ایران اسلامی نشان دهنده اقتدار کشورمان است. ما به همسایگانی که قدر همسایه قدرتمندی چون ایران را نمی‌دانند پیام می‌دهیم به ظالمان تکیه نکنید چرا که طبق فرمایش قرآن از میان خواهید رفت.

امام جمعه قزوین گفت: به صرف شما نیست که چنین رفتاری را با ایران داشته باشید و به آمریکا که مرکز این شیطنت‌هاست پیام می‌دهیم که اگر در خلیج فارس خطایی کنید،‌ با قدرت درمقابل شما می‌ایستیم و اگر در شمال غرب نیز شیطنتی کنید، سرتان به سنگ می‌خورد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، این مسئول اظهار کرد: روز وقف را در پیش داریم که در استان قزوین ویژگی‌های بسیار خاصی دارد. مردم ما در شهرهای قزوین، الوند و زیاران با مشکلات موقوفه بودن زمین مواجه هستند و همانطور که اگر وقفی کاملاْ‌ مشخص و مستند است باید پذیرفته شود، از آن طرف هم مسئولان و مدیران وقف توجه داشته باشند که وقف بستری برای مشکل گشایی از اقتصاد جامعه و زندگی مردم است و نباید عرصه‌های وقفی برای مردم ایجاد مشکل و دردسر کند لذا از مسئولان تقاضا داریم تا این موضوع را مدیریت کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین یاد و خاطر شهید علی لندی را گرامیداشت و گفت: این نوجوان ۲ زن را از آتش نجات داد و جانش را در راه خدا تقدیم کرد و برای او علو درجات را خواهانیم.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: انتصاب مجاهد جبهه‌های جنگ،‌ مجاهد عرصه‌های فرهنگی و سفیر معنوی و رسانه‌ای نظام جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف، دکتر جبلی را برای ریاست صدا و سیما توسط رهبر فرزانه انقلاب تبریک می‌گوییم و اطمینان داریم با حضور این چهره که می‌گوید می‌خواهم صدای مردمی باشم که صدایشان به جایی نمی‌رسد، دل مومنان گرم می‌شود و امیدواریم شاهد تحولات جدی در صدا و سیما باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha