• جمعه / ۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400070905841
  • خبرنگار : 50223

آنچه در دیدار نخبگان، علما و خانواده شهدا کهگیلویه و بویراحمد با رئیس جمهور مطرح شد

آنچه در دیدار نخبگان، علما و خانواده شهدا کهگیلویه و بویراحمد با رئیس جمهور مطرح شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس جمهور برگزار شد.

خانم گشتاسبی، همسر شهید کشاورز بعنوان نماینده بانوان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مشکلات بسیاری از جمله مشکل دختران دیشموکی را همه می دانند.
وی گفت: همچنین از دختران نخبه استان کهگیلویه و بویراحمد در مناصب دولتی به خوبی استفاده نشده است.
شایان نادری فعال جهادی هم در این نشست گفت: استان در ۴ حوزه پتانسیل دارد اما این ظرفیت ها در راستای محرومیت زدایی به کار نرفته است.
وی افزود: بخش اعظمی از جمعیت استان را روستائیان تشکیل می دهند اما با اجرای الگوی اشتباه و غیربومی روستاهای ما از خودکفایی خارج شده است.
این فعال جهادی گفت: به دلیل عدم زیرساخت‌ها از محرومیت‌های زیادی رنج می‌بریم.. در توزیع امکانات عدالت در استان رعایت نشده است دادن عزت حرفه ای مشکلات را حل خواهد کرد.
وی افزود: خلاء حضور مدیران اجرایی در مناطق محروم بیداد می کند و بسیاری از مسئولان شاید یکبار حضور پیدا نکرده باشند.
نادری گفت: احیاء جهاد سازندگی با توجه به طرح جدید وزارت جهاد کشاورزی دلایل انحلال جهاد سازندگی چه بود؟ دولتی بودن و دولتی شدن علت آن بود؟جهاد با دست و اراده مردم تشکیل گردد و اگر اداری شود بی‌فایده است.
احسان عسکری فعال اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز چند پیشنهاد به آیت‌الله رئیسی برای پویایی اقتصاد در این استان داد و گفت: راه‌اندازی پتروشیمی ها و همچنین صنایع پایین دستی در مناطق گرمسیری و راه‌اندازی واحدهای فرآوری فرآورده های باغی و کشاورزی در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد یکی از راه‌های توسعه اقتصادی در استان است.
محدث یکی از نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دلیل برخی از مشکلات استان اظهار کرد: متاسفانه آمار گرایی بلای جان کهگیلویه و بویراحمد شده است.
وی با اشاره به بیکاری و بروز آسیب‌های اجتماعی در این استان گفت: طلاق در استان افزایش یافته است از استان‌های مرزی نیستیم اما اکنون در اعتیاد و مواد مخدر وضعیت خوبی نداریم.

حمدالله اکوانیان، رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امروز مهمان استانی هستید که هر چند از لحاظ مساحت کوچک است اما سرشار از منابع و ذخایر و امکانات بی‌بدیل است. حماسه حضور در دفع مقدس و حضور حماسی در انتخابات مختلف بخشی از این افتخارات است. این استان با وجود همه زحمات نظام، دارای وضعیت بحرانی است. این موضوع باعث آسیب‌های اجتماعیِ بسیاری در این استان از قبیل مهاجرت و حاشیه‌نشینی شده است. خودکشی که مختص جوامع جدید شهری است در برخی از مناطق سنتی استان از میانگین کشوری بالاتر است. از شما خواهش دارم از کارگروه آسیب‌های اجتماعی استان حمایت ویژه شود تا عوامل و زمینه‌های آن شناسایی شود. حل مشکلات استان نیازمند رفع یک آسیب سیاستگذارانه است. اکوسیستم‌های سیاسی، کارآفرینی، اقتصادی و اداری استان باید همسو با وضعیت نسبی استان باشد.

وی افزود: ۱۰ درصد منابع آب کشور در این استان هست. 20 درصد از جنگل‌های زاگرس و بیش از 350 جابه مهم فرهنگی در استان ما هست.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در ارتباط با نوآوری و اکوسیستم‌های نوآورانه عنوان کرد: موفقیت در تبیین و اجرای اکوسیستم‌های نوآورانه همیشه نیازمند مداخله‌ی مؤثر دولت انقلابی هست. تحول در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد به دلیل حجم محرومیت‌های به جا مانده از دوران ستم‌شاهی و بعد از انقلاب نیز به دلیل کم‌توجهی حتی تا حدودی تبعیض و نگاه مرکز محور موسسات اقتصادی بزرگ بوده و حل این مشکل نیازمند مداخله دولت انقلابی است. در همین راستا پیشنهاد می‌شود نهادهای توسعه‌ای و مؤسسات بزرگ اقتصادی مثل بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و بنیاد اقتصادی کوثر، که وظیفه‌ی آنها سرمایه‌گذاری در مناطق کمتربرخوردار است، به این وظیفه‌ی انقلابی ان‌شاءالله عمل کنند.

به گزارش ایسنا، اکوانیان بیان کرد: برنامه‌هایی که اگر ان شاء الله اجرا شوند، به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برکات نظام در کهگیلویه و بویراحمد حتماً به سایر مناطق کشور سرازیر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha